لایحه اصلاحیه تعیین بهای خدمات استفاده از سامانه پایش هوشمند تصویب شد

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب لایحه اصلاحیه تعیین بهای خدمات استفاده از سامانه پایش هوشمند اعلام حریق، گفت: ساختمان‌ها با کاربری آموزشی و مسکونی ۲۵ درصد و مابقی ساختمان‌های شهر ۵۰ درصد افزایش بهای خدمات خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _سه‌شنبه دوازدهم مهرماه_ در بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه "تعیین بهای خدمات استفاده از سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان" بر اساس ماده ۷ مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در سال ۹۹ مصوبه‌ای داشته است که بر اساس آن سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان ایجاد شد، اظهار کرد: اکنون درخواست شهرداری این بوده که با توجه به نرخ تورم و به دلیل اینکه دو سال است بهای خدمات در این حوزه افزایش نداشته است، بهای خدمات افزایش یابد، از این رو پیشنهاد رشد ۵۰ درصدی را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: این سامانه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ایجاد شده است و ساختمان‌ها به صورت داوطلبانه می‌توانند به این سامانه پایش متصل شوند که در صورت حریق سریع‌تر به آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود، همچنین پیش‌تر ساختمان پلاسکو به صورت پایلوت به این سامانه متصل شد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر سه ساختمان به سامانه پایش متصل هستند، تصریح کرد: شهرداری پیشنهاد داده بود که تمام ساختمان‌ها افزایش ۵۰ درصدی بهای خدمات را داشته باشند اما در کمیسیون مشترک بودجه و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصمیم گرفتیم که ساختمان‌ها با کاربری آموزشی و مسکونی ۲۵ درصد و سایر ساختمان‌های شهر ۵۰ درصد افزایش بهای خدمات داشته باشند که بر اساس متراژ ساختمان این بها تعیین می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد شده است که شهرداری تهران مجاز باشد بخشی از درآمدهای حاصله در این زمینه را صرف پرداخت هزینه‌های سرویس‌دهنده بخش خصوصی کند و اشخاص حقوقی در مناقصات شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۷ رأی با لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات استفاده از سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان بر اساس ماده ۷ مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی موافقت کردند.

کد خبر 609772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.