آیا هوشمند سازی گلخانه ضروری است؟

هوشمند سازی گلخانه یکی از مهمترین مواردی است که صاحبان گلخانه ها باید به آن توجه داشته باشند. زمانی که گلخانه هوشمند می شود، گیاهان در بهترین شرایط رشد می کنند و این امر برای صاحبان گلخانه ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

با توجه به این موضوع که امروزه در تمامی موارد از تکنولوژی استفاده می شود و تکنولوژی می تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند، اگر صاحبان گلخانه ها به تجهیز کردن گلخانه توجه نداشته باشند، مزایای زیادی را از دست می دهند. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم.

با تجهیز کردن گلخانه چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در زمان خرید تجهیزات هوشمند سازی گلخانه پرسیده می شود، در این رابطه است که چگونه می توانیم شرایط گلخانه را کنترل کنیم. در ادامه این موضوع را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

کنترل آب

یکی از بهترین تجهیزاتی که در گلخانه ها وجود دارد و صاحبان گلخانه ها می توانند از آن بهره ببرند تجهیزات کنترل آب است. این سیستم به گونه ای تعبیه شده است که در ساعاتی که گیاهان به آب نیاز دارند روشن می شوند و گیاهان را آبیاری می کنند و در زمان مشخصی خاموش می شوند. این امر از هدر رفتن آب جلوگیری می کند. از طرف دیگر، گیاهان هرگز تشنه نمی مانند. در نتیجه، گیاهان در بهترین شرایط رشد می کنند.

کنترل رطوبت

یکی دیگر از مواردی که در روند هوشمند سازی گلخانه مد نظر قرار می گیرد کنترل رطوبت است. رطوبت یکی از ارکان اصلی است که اگر کنترل نشود، می تواند به گیاهان آسیب وارد کند. معمولا رطوبت گلخانه باید بین 60 تا 70 درصد باشد. اگر رطوبت از این بازه خارج شود، گیاهان خشک می شوند و از بین می روند. این تجهیزات به گونه ای طراحی شده اند که رطوبت را در بازه مشخصی نگه می دارند و در صورتی که رطوبت در حال زیاد شدن و یا کم شدن بود با استفاده از راهکارهای مناسب دوباره رطوبت را به حالت اولیه باز می گردانند.

آیا هوشمند سازی گلخانه ضروری است؟

کنترل نور

نور یکی از مواردی است که اگر در گلخانه ها کنترل نشود، گیاهان هرگز رشد نمی کنند. فتوسنتز گیاهان با استفاده از نور رخ می دهد. گیاهان در دوره های متفاوت به مقدار متنوعی از نور نیاز دارند. به طور مثال، گیاهان معمولا در دوره ثمر بخشی به 8 تا 12 ساعت نور نیاز دارند.

تجهیزاتی که در هوشمند سازی گلخانه به کار می روند می توانند نور مورد نیاز رشد گیاهان را تامین کنند و همین امر باعث می شود که گیاهان در محیطی شبیه سازی شده به محیط طبیعی رشد کنند. شما می توانید با توجه به دوره های مختلف رشد گیاهان برنامه های این تجهیزات را تغییر دهید. در نتیجه، حتی اگر در گلخانه حضور نداشته باشید، می توانید اطمینان داشته باشید که گیاهان در بهترین شرایط قرار دارند و هرگز به روند رشد آنها آسیب وارد نمی شود.

آیا این برنامه ها قابل تغییر هستند؟

شما می توانید برنامه ای را که به تجهیزات هوشمند سازی گلخانه می دهید، تغییر دهید. در واقع، این تجهیزات دارای حافظه ای هستند که قابل تغییر هستند. هر زمان که احساس می کنید باید شرایط گیاهان را تغییر دهید، می توانید برنامه ها را تعریف کنید و تغییر دهید. به محض اعمال این برنامه ها شرایط سریعا تغییر می کند و گیاهان می توانند در بهترین شرایط رشد کنند. همچنین، شما می توانید از روی گوشی هوشمند خود این تغییرات را اعمال کنید.

آیا هوشمند سازی گلخانه ضروری است؟

آیا این کار در کاهش هزینه ها موثر است؟

با هوشمند سازی گلخانه ها هزینه ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کنند. به طور مثال همانطور که متوجه شده اید گیاهان در هر دوره ای به مقدار مشخصی نور، آب و رطوبت نیاز دارند. برای اینکار باید شخصی دائما در گلخانه حضور داشته باشد تا بتواند شرایط گیاهان را کنترل کند. اما زمانی که از تجهیزات مناسب برای گلخانه خود استفاده می کنید، این موارد به خوبی کنترل می شوند و حتی اگر شما در دورترین نقطه از گلخانه خود باشید، دیگر نباید نگران گلخانه خود باشید. این امر باعث می شود تا گیاهان همیشه در بهترین شرایط باشند و دیگر آسیب نمی بینند.

برای هوشمند سازی گلخانه به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد هوشمند سازی گلخانه در اختیار شما قرار دهیم و به این سوال پاسخ دهیم آیا این کار برای تمامی گلخانه ها ضروری است! با توجه به این موضوع که این تجهیزات می توانند نور، رطوبت، گرما و آب را کنترل کنند، تجهیز کردن گلخانه ها شرایط ایده آلی را برای گیاهان به وجود می آورد.

اگر می خواهید برای خرید تجهیزات هوشمند سازی گلخانه اقدام کنید، می توانید به سایت تهران گرولایت مراجعه کنید. کارشناسان این سایت مشاوره های تخصصی خرید تجهیزات هوشمند سازی گلخانه و هم چنین خرید لامپ رشد گیاه را به شما می دهند و به شما کمک می کنند با توجه به بودجه ای که دارید بهترین محصولات را خریداری کنید.

کد خبر 609769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.