نوسازی املاک فرسوده برای مالکان صرفه اقتصادی ندارد

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: نوسازی املاک فرسوده در حریم میراثی برای مالکان صرفه اقتصادی ندارد، این در حالی است که برخی از این املاک با خطر ریزش مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد علوی امروز _سه‌شنبه دوازدهم مهرماه_ در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خواستار تعیین تکلیف مدیریت یکپارچه موزه‌های شهر تهران شد و اظهار کرد: موضوع گردشگری تهران تا زمانی که مدیریت یکپارچه برای موزه‌ها و اماکن گردشگری آن وجود نداشته باشد، محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضوابط میراثی ساخت‌وساز برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده است، ادامه داد: لازم است اقدامی انجام گیرد تا شهروندان راضی و خشنود باشند، اکنون شهروندان در مناطق شش، ۱۱ و ۱۲ به واسطه موضوع حریم و ضوابط میراثی درگیر مشکلاتی هستند که آنها را آزار می‌دهد، از این رو ضوابط نیاز به بازنگری دارد. نگرانی ما این است که با وجود این ضوابط تجربه تلخ قانون باغات تکرار شود و شرایط به گونه‌ای پیش برود که اگر ملکی ارزش میراثی یافت، مالک به دنبال تخریب آن باشد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نوسازی املاک فرسوده در حریم میراثی برای مالکان صرفه اقتصادی ندارد، این در حالی است که برخی از این املاک با خطر ریزش مواجه است.

وی با اشاره به زمان مجوزهای صادر شده برای ساخت‌وساز، اضافه کرد: این مجوزها یک ساله صادر می‌شود، اما چون صدور پروانه ساخت زمان‌بر است تا زمانی که این پروانه صادر شود، مجوز میراث منقضی شده و مالک دوباره باید وقت صرف کند.

علوی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی کارخانه سیمان در شهر ری، گفت: انتظار داریم مسئولان به ویژه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعارف را کنار بگذارند و به فکر شهر ری باشند، این شهر تمدن چند هزار ساله دارد، اما زمانی که در مورد وضعیت کوه‌های اطراف آن صحبت می‌کنیم مسئولان در رودربایستی با آن کارخانه قرار می‌گیرند.

کد خبر 609761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.