۲۶ پروژه عمرانی شیراز آماده افتتاح است

معاون عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه امسال ۵۰ پروژه عمرانی تکمیل می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۶ پروژه تکمیل و آماده افتتاح شده است.

به گزارش ایمنا، محمد امین با بیان اینکه موضوع اصلی پروژه‌های حوزه عمرانی شهر شیراز و توزیع آن‌ها بر اساس مسئله‌محوری است و تأثیرگذاری آن موجب می‌شود تا پروژه‌ها بر اساس اولویت‌بندی اجرا شود، اظهار کرد: پروژه‌های شهری در سه گروه بزرگ مقیاس با تأثیر شهری و استانی، متوسط و کوچک مقیاس در سطح شهرداری‌های مناطق اجرا می‌شود.

وی افزود: در حوزه مناطق نیز با تقسیم‌بندی پروژه‌ها به دو گروه شاخص و وظیفه‌ای، تعداد ۲۲۰ پروژه شاخص در مناطق یازده‌گانه شناسایی و احصاء شدند و هدف‌گذاری برای اجرای آن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ تعیین شده است، همچنین مقرر شده است تعداد ۵۰ پروژه شاخص تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد که از این تعداد، ۲۶ پروژه تکمیل و آماده افتتاح است.

معاون شهردار شیراز به میزان ارزش ریالی این پروژه‌ها اشاره و با بیان اینکه بر اساس برآورد انجام شده اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان با برآورد تورم فعلی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در راستای تکمیل پروژه‌های بزرگ مقیاس در حوزه عمرانی، نیازمند پنج هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

امین گفت: تعداد پروژه‌های بزرگ مقیاس ۷۱ پروژه است که اجرای پل روگذر احمد ابن موسی (ع)، تقاطع نواب صفوی، پروژه زیرگذر گویم و کمربندی ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ در جهت کاهش ترافیک شمال و شمال غرب شیراز و اجرای سه بزرگراه شهید استوار و شهید سلیمانی و آیت‌الله حائری از جمله آنها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات شهر شیراز در حوزه ترافیک است این معاونت در حوزه‌هایی همچون رفع مشکل کمربندی جنوب و جنوب شرق شیراز ورود کرد که در این راستا اجرای هشت تقاطع در کمربندی در دستور کار قرار گرفت که اجرای سه تقاطع در تعهد راه و شهرسازی و احداث دو تقاطع در تعهد شهرداری است.

معاون شهردار شیراز با اشاره به دیگر پروژه‌های اجرایی شاخص همچون پارک منظره‌ای شیراز در مجاورت بام سبز و تکمیل باغ ایرانی، پارک کوهستانی دراک و تکمیل پارک مادر، افزود: احداث ساختمان‌های آتش‌نشانی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی است و در این راستا ساخت مجدد و مقاوم‌سازی هشت ایستگاه آتش‌نشانی در دستور کار است.

منبع: ایسنا

کد خبر 609731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.