گسترش اینترنت Wi-Sun در آزمایشگاه شهر هوشمند حیدرآباد

حیدرآباد هند به‌زودی میزبان شبکه جدید گسترده‌ای از سیستم‌های روشنایی خیابانی خواهد بود که قابلیت بهره‌گیری از سنسورها و سایر تجهیزات دیجیتالی را برای ارسال داده‌ها فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مؤسسه بین‌المللی فناوری اطلاعات آزمایشگاه شهر هوشمند حیدرآباد در نظر دارد با همکاری کمپانی فناوری اینترنت بی‌سیم یک شبکه گسترده از اینترنت Wi-Sun را راه‌اندازی کند تا از این طریق، امکان انجام راحت‌تر تحقیقات و توسعه شهر هوشمند و بهره‌گیری از رویکردهای اینترنت اشیا را فراهم بیاورد. در این پروژه، تعداد ۱۰۰ سیستم روشنایی شهری در سراسر منطقه به سیستم‌های روشنایی هوشمند مجهز به فناوری Wi-Sun تبدیل خواهد شد که در نتیجه آن، امکان جمع‌آوری داده‌ها از طریق سنسورها و دیگر تجهیزات دیجیتالی فراهم می‌آید.

فناوری Wi-Sun یک پروتکل استاندارد باز به‌شمار می‌رود که در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد و می‌تواند از طریق نرم‌افزار منبع باز با امنیت چندلایه، پیاده‌سازی رویکردهای درک متقابل را ممکن کند که در نتیجه آن، مدیران شهری و ارائه‌دهندگان خدمات قادر خواهند شد از شبکه‌های بی‌سیم کم‌قدرت با قابلیت گسترش بالا برای اتصال صدها گره اینترنت اشیا بهره ببرند. آن‌ها برای تحقق هدف خود در نظر دارند با نهادهای تجاری و دانشگاهی مختلف به همکاری بپردازند و در نهایت، رشد اینترنت اشیا را نه‌تنها در حیدرآباد، بلکه برای سایر شهرهای سراسر هند به ارمغان بیاورند.

آزمایشگاه شهر هوشمند که حدود یک سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، به عنوان بستری جهت آزمایش پروژه‌های مختلف شرکت‌های نوپا و مراکز تحقیقاتی عمل می‌کند. مؤسسه بین‌المللی فناوری اطلاعات آزمایشگاه شهر هوشمند حیدرآباد نیز چهار شبکه از سنسورهای دیجیتالی را در بر می‌گیرد که امکان نظارت بر آب، انرژی، آلودگی هوا، تولید انرژی خورشیدی و یک شبکه داده مبتنی بر استانداردهای پایدار را فراهم می‌آورد.

مدیران حیدرآباد در نظر دارند شبکه Wi-Sun را در کنار سایر روش‌های موجود ارتباطات از طریق سنسور نظیر Wifi و Lora به کار گیرند و جالب این‌که Wi-Sun نیازی به نصب دکل یا هرگونه زیرساخت ارتباطی گران‌قیمت ندارد و به راحتی به سنسورها امکان اتصال به ابر را می‌دهد.

پروژه جدید پایه‌ای برای انجام تحقیقات آینده در شبکه Wi-Sun فراهم خواهد آورد و چالش‌هایی برای شرکت‌های نوپا جهت تلاش برای ارائه رویکردهای شهر هوشمند با استفاده از شبکه Wi-Sun به وجود خواهد آورد به این امید که نوآوری‌هایی اثربخش برای کاهش هزینه‌ها در زمینه اتصال شکل گیرد.

گسترش اینترنت Wi-Sun در آزمایشگاه شهر هوشمند حیدرآباد

کد خبر 609721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.