مناسب‌سازی شهر مطالبه شورای ششم پایتخت از شهرداری

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس شاخص‌های که تبیین و تدوین شده، یکی از نیازهای اقشار مختلف مناسب‌سازی شهر است، لذا یکی از مطالباتی که از شهرداری تهران پیگیری می‌کنیم همین مسئله است.

زهرا شمس‌احسان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دائمی خدمتگزاران شهروندان شهر تهران در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر افزایش زیست‌پذیری شهر تهران برای تمام اقشار ساکن در آن است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها بر اساس مبناهایی که در نظر گرفته شده امکان حضور افراد کم‌توان در پایتخت و استفاده از امکانات عمومی شهر است، ادامه داد: مدیریت شهری قائل به این است که باید آگاهی‌بخشی جمعی در این حوزه برای شهروندان اتفاق بیفتد و جامعه شهری نسبت به نیازهای اقشار مختلف اطلاع داشته باشند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس شاخص‌هایی که تبیین و تدوین شده، یکی از نیازهای اقشار مختلف مناسب‌سازی شهر است، لذا یکی از مطالباتی که از شهرداری تهران پیگیری می‌کنیم همین مسئله است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید با بررسی زندگینامه افراد تاریخ‌ساز با افرادی روبه‌رو می‌شویم که این افراد در بخشی از زندگی خود دچار نیمه شنوایی یا ناشنوایی بودند. اعتقاد داریم که باید زندگی شهری مملو از شور و زندگی بوده و شهر برای تمام ساکنان آن باشد، یعنی تمام گروه‌ها در فضای شهری بتوانند حضور داشته باشند.

شمس‌احسان با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری‌ها نباید به گونه‌ای باشد که اقدامات تصمیم‌گیران باعث جداسازی یا انزوای برخی افراد در شهر شود، افزود: کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بتواند بهبود خدمت‌رسانی را برای افراد دارای نیازهای خاص در تهران اجرا کند.

اشتغال‌زایی شهروندان با نیازهای خاص مد نظر قرار گیرد

وی با اشاره به اولویت‌های شورای اسلامی شهر تهران برای خدمت‌رسانی به شهروندان دارای نیازهای خاص، خاطرنشان کرد: یکی از این اولویت‌ها زیست‌پذیری شهری برای افراد نیمه‌شنوا است، در نتیجه بهبود خواناسازی و نورپردازی شهر و علائم شهری و آگاه‌سازی برای افزایش زیست‌پذیری این افراد مد نظر قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته دیگری که شهرداری باید اجرا کند، توجه به مناسب‌سازی شهر و اصلاح فیزیکی برای حضور افراد دارای کم‌توانی شنوایی است.

وی اضافه کرد: بهینه‌سازی اقدامات در خانه‌های سلامت یکی دیگر از اقداماتی است که در این حوزه انجام می‌شود تا غربالگری گروه‌های کم‌شنوا را در شهر تهران با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا کنیم.

شمس‌احسان ادامه داد: مسئله دیگری که شهرداری دنبال می‌کند، این است که باید بتواند از مجموعه‌های فعال در حوزه افراد نیمه‌شنوا یا ناشنوا حمایت کند تا همکاری مناسبی در اجرای برنامه‌ها و رویدادهایی که برای این اقشار اجرا می‌کنند، داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاخصه دیگر در این حوزه موضوع اشتغال‌زایی و کارآفرینی در مدیریت شهری با توجه به شرایط افراد ناشنوا و نیمه‌شنوا است، تصریح کرد: در واقع مدیریت شهری با شناسایی این افراد باید بتواند زیرساخت‌هایی را در اختیار آنها قرار دهد تا بتوانند ایجاد اشتغال کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع مهم نهایی نیز آموزش حقوق شهروندی است، لذا در نظر داریم این ساختارها را در راستای تعامل با شهروندان و گروه‌های مردم‌نهاد اجرا کنیم.

کد خبر 609710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.