نوسازی اتوبوس‌های شهری نیازمند تخصیص اعتبارات دولتی است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه اتوبوس های حمل‌ونقل شهرداری قدیمی و فرسوده است، گفت: اتوبوس شهری قیمت بسیار بالایی دارد و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی، قدرت خرید آن را ندارد و نوسازی اتوبوس‌های شهری نیازمند تخصیص اعتبارات دولتی است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بندرانزلی پس از رشت دومین شهر استان گیلان، دارای واحد اتوبوسرانی است و در ناوگان سازمان حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی‌بوس شهری فعال است که در پنج خط به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های حمل‌ونقل شهرداری انزلی قدیمی و فرسوده است، افزود: به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اتوبوس‌های سازمان حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی توسط نیروهای فنی این سازمان تعمیر و بازسازی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی تصریح کرد: هفته گذشته پلیس راهور، تعدادی از اتوبوس‌های شهری انزلی را به دلیل تغییر رنگ و مشکلات فنی توقیف و به پارکینگ منتقل کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حمل‌ونقل شهرداری انزلی با اتوبوس‌های فرسوده و قدیمی خود علاوه‌بر شهروندان به مردم منطقه آزاد، مؤسسات دولتی و غیردولتی از جمله آموزش و پرورش، یگانه ویژه ورزشگاه سیروس قایقران و مراسم‌های مذهبی نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

جعفری تصریح کرد: منطقه آزاد به راحتی می‌تواند تعدادی اتوبوس جدید و در شأن مردم از خارج خریداری و بدون پرداخت عوارض گمرکی به کشور وارد کرده و به ساکنان مناطق خود و مسافران خدمات‌رسانی کند، اما تاکنون مدیران آن برای خریداری اتوبوس هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان حمل‌ونقل شهرداری برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان نیازمند حداقل ۱۵ تا ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید شهری است، تصریح کرد: اتوبوس شهری قیمت بسیار بالایی دارد و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی، قدرت خرید آن را ندارد و نوسازی اتوبوس‌های شهری نیازمند تخصیص تسهیلات دولتی است.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی گفت: شورای اسلامی شهر انزلی پیگیر جذب اعتبارات مورد نیاز از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای خرید اتوبوس‌های جدید است که امیدواریم هر چه سریع‌تر این امر محقق شود، تا بتوانیم خدمات مناسبی در حوزه حمل‌ونقل به شهروندان ارائه کنیم.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 609694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.