ضرورت استفاده از یافته‌های پژوهشی در اصلاح فرایندهای شهرداری

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: از شورای پژوهش شهرداری قم انتظار می‌رود که نقش پررنگ‌تری در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مجموعه مدیریت شهری ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدحسین دهناد امروز _سه‌شنبه دوازدهم مهرماه_ در پنجاه‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، اظهار کرد: حوزه پژوهش یکی از ساختارهای ریشه‌ای است که به افزایش راندمان و اصلاح فرایندها در شهرداری‌ها کمک می‌کند.

وی راهبردی و کاربردی بودن به همراه جامع‌نگری و یکپارچگی را از ملزومات شورای پژوهش و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم دانست و ادامه داد: ظرفیت و خروجی‌های پژوهشی این دو مرکز باید در امر تصمیم‌سازی مورد توجه مدیران قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در صورتی که به اصل پژوهش در مجموعه مدیریت شهری توجه نشود، مجبور خواهیم بود با فرایندهای قدیمی و دردسرساز گذشته اقدامات را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه از شورای پژوهش شهرداری قم انتظار می‌رود که نقش پررنگ‌تری در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مجموعه مدیریت شهری ایفا کند، خاطرنشان کرد: مدیریت آب، منابع محیط‌زیست، هوشمندسازی، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، شهرسازی، بافت‌های فرسوده از مباحثی است که می‌تواند در شورای پژوهش شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

دهناد با اشاره به مجوز اصلاح و تکمیل بند ۳ لایحه با موضوع دریافت مجوز بند ۵ و ۲۵ مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در خصوص پروژه مترو و مونوریل، اضافه کرد: در قالب این مصوبه تمام کاربری‌ها و خدمات از تعداد رام‌ها، طول ایستگاه‌ها و طول خط مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 609681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.