توسعه کارخانه کمپوست یزد همچنان ادامه می‌یابد

شهردار یزد با اشاره به اینکه برای فاز نخست کارخانه کمپوست یزد بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده گفت: توسعه این کارخانه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _دوشنبه یازدهم مهرماه_ در حاشیه افتتاح فاز نخست کارخانه کمپوست یزد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فاز نخست مجموعه کارخانه بازیافت کمپوست شهرداری یزد با تلاش دو ساله سازمان پسماند شهرداری به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: این خط وظیفه جداسازی زباله‌ها و تفکیک آن را برعهده دارد که نقش بسیار مهمی در کاهش دفن زباله و به حداقل ممکن رساندن آن دارد.

شهردار یزد در ارتباط با هزینه راه‌اندازی و تجهیز این فاز کارخانه کمپوست شهرداری، گفت: در این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان صرف و دو دستگاه سمی تریلر نیز خریداری شده است و با ظرفیت بالا زباله‌ها را به مجموعه کارخانه منتقل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه شهرداری یزد این است که تا پایان سال بتوانیم قسمت‌های عمده مجموعه کارخانه را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

محی‌الدینی خاطرنشان کرد: برای فاز بعدی هم اقدامات لازم صورت پذیرفته و در آینده‌ای نزدیک دستگاه‌های مورد نیاز خریداری می‌شود و اسفند یا اوایل سال آینده خط تولید کود هم افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در موضوع پسماند و بازیافت مشارکت شهروندان اهمیت بسیار بالایی دارد، از تمام شهروندان خواست نسبت به تفکیک زباله از مبدا دقت لازم را داشته باشند تا این طرح با موفقیت انجام شود.

شهردار یزد اظهار امیدواری کرد: تولید زباله در این کلان‌شهر به حداقل ممکن برسد چراکه اگر در مبدا هم زباله کمتری تولید شود و تفکیک صورت پذیرد، نیازی به همین خط نیز وجود ندارد.

کد خبر 609568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.