قیمت مرغ به بیش از ۷۰ هزار تومان رسید!

آن‌طورکه در بازارهای سطح استان اصفهان دیده می‌شود، قیمت مرغ به بیش از ۷۰ هزار تومان رسیده و پیگیری‌ها برای یافتن دلیل این افزایش قیمت نیز به جایی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس شواهد موجود از مرغ‌فروشی‌های سطح استان اصفهان، قیمت هر کیلو مرغ گرم در سطح خرده‌فروشی‌ها به بیش از ۷۰ هزار تومان رسیده است، این در حالی است که آخرین قیمت مصوب اعلام شده برای هر کیلو مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

آن‌طورکه مسئولان در پاسخ به خبرنگار ایمنا اعلام کردند، قیمت رسمی هر کیلو مرغ همان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بوده و فروش مرغ با قیمتی بیش از این قابل قبول نیست.

التهاب این روزهای بازار مرغ به نحوی است که مسئولان اتحادیه‌های مربوطه نیز از هرگونه مصاحبه درخصوص دلایل افزایش قیمت‌ها خودداری می‌کنند.

پیش از این بارها توسط مسئولان صنفی و تولیدکنندگان مرغ اعلام شده بود که با وجود حذف یارانه نهاده‌های دامی، هزینه‌های تولید مرغ افزایش قابل توجهی داشته و قیمت‌های فعلی منجر به ضرر تولیدکنندگان شده است، همچنین نبود حمایت‌ها از جمله تأمین نقدینگی توسط دولت نیز از جمله مسائلی است که بارها به آن اشاره شده است.

علاوه بر این، گزارش‌های رسمی منتشر شده نشان می‌دهد که پس از افزایش قیمت مرغ در راستای اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها، مصرف مرغ به ۵۰ درصد کاهش یافته و می‌توان گفت این فرآورده پروتئینی از سفره بسیاری از مردم کشور حذف شده است.

این در حالی است که مسئولان در زمان اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها اعلام کردند این طرح تنها برای مدیریت بازار و جلوگیری از سود دلالان و رسیدن یارانه به طور مستقیم به دست مصرف‌کنندگان اجرا شده و فشاری بر سفره مردم وارد نخواهد کرد.

کد خبر 609543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.