ضررهای میلیاردی پروژه "خیالستان زندگی" به شهرداری تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه "خیالستان زندگی" به عنوان پروژه‌ای که در دوره پنجم شورا تصویب شد، هزاران میلیارد تومان ضرر و زیان برای شهر و شهرداری تهران در برداشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی، اظهار کرد: پروژه خیالستان زندگی به عنوان پروژه‌ای که در دوره قبلی شورا تصویب شده و دارای اشکالات و نقص‌های متعددی است، اگر تمام نقایص این پروژه اعلام شود، چهره خوبی از طراحان و مجریان آن به نمایش گذاشته نخواهد شد، ضمن آنکه این پروژه، هزاران میلیارد تومان ضرر و زیان نیز برای شهر و شهرداری تهران در برداشته است.

وی با بیان اینکه از روزهای ابتدایی شروع به فعالیت شورای ششم، شاهد پروژه‌های زیادی از دوره قبل بودیم که به ثمر نرسیده است و پروژه خیالستان زندگی نیز یکی از آنهاست، ادامه داد: با وجود تلاش‌های فراوان شهردار منطقه هشت برای برطرف کردن نواقص موجود در این پروژه، همچنان نقایص زیادی برای اجرا و تکمیل این طرح وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش شده است که شهرداری و عوامل دست‌اندرکار اجرای این پروژه زیر سوال نروند و پروژه‌هایی که دارای ایراد و اشکال اساسی هستند نیز به شهرداری تحمیل نشوند.

وی ادامه داد: شورا در چارچوب مصوبه قبلی خود، سعی دارد به برطرف‌کردن نواقص موجود کمک کند، با این توضیح که بسیاری از اقدامات مورد نیاز این پروژه انجام نشده است و اجرای آنها، مستلزم مدت‌زمان طولانی و صرف هزینه زیادی است.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه اگر قرار باشد تغییری در مصوبه گذشته شورای اسلامی شهر داشته باشیم، شهرداری مکلف به ارائه لایحه آن به شورا است، تصریح کرد: در غیر این صورت، شهرداری باید تمرکز خود را در چارچوب همان طرح قبلی، روی قسمت‌هایی معطوف کند که نیازمند مطالعات دقیق‌تر و پیوست‌های بیشتری است که انجام نشده است.

کد خبر 609539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.