ضرورت اداره شهر بر اساس مدیریت یکپارچه شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مدیریت یکپارچه شهری تمام موضوعات شهری و اداره شهر بر عهده شهرداری است، در حالی که در کشور مدیریت یکپارچه تعریف نشده و دستگاه‌های مختلف در شهرها دارای وظایفی هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی‌پور اظهار کرد: شهرداری تهران در ادوار مختلف توانسته کارنامه خوبی در حوزه سلامت داشته باشد و در این دوره باید روند رو به رشدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تعاریف، سلامت و بهداشت را تنها نبود بیماری نمی‌دانند، ادامه داد: سلامتی به معنی حال خوب داشتن و خوب بودن در ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی باید تعریف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مدیریت یکپارچه شهری تمام موضوعات شهری و اداره شهر بر عهده شهرداری است، در حالی که در کشور مدیریت یکپارچه تعریف نشده است و دستگاه‌های مختلف در شهرها دارای وظایفی هستند که در حوزه سلامت و بهداشت بر اساس تقسیم کارهای انجام شده بخش درمان و مداخله در بیماری‌ها بر عهده وزارت بهداشت بوده و وظایف شهرداری در حوزه سلامت شامل مواردی همچون ترویج فرهنگ بهداشت و سلامت بین شهروندان و توانمندسازی آنها و ظرفیت‌سازی برای ارائه خدمات بهداشت و سلامت به شهروندان است.

وی با بیان اینکه اداره کل سلامت بخشی از حوزه اجتماعی و فرهنگی در شهرداری است، لذا باید ابعاد سلامت اجتماعی، سلامت روانی و معنوی در این اداره به صورت جدی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: اداره کل سلامت باید مأموریت‌ها و وظایفش متفاوت از شرکت شهر سالم در شهرداری باشد.

معدنی‌پور گفت: یکی از رویکردهای مهم اداره کل سلامت رویکرد اجتماع محوری و استفاده از ظرفیت کانون‌ها و ساختارهای مردمی است.

کد خبر 609538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.