کاهش صدور پروانه ساخت و ساز در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: یکی از محل‌های کسب درآمد برای شهرداری، پروانه‌هایی است که به واسطه ساخت و ساز در شهر انجام می‌شود که اکنون به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی دلیریان امروز _دوشنبه یازدهم مهرماه_ در هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری از محل ساخت و ساز، اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که به اشتباه در این دوره شورای اسلامی شهر به تصویب رسید مربوط به حوزه ساخت و ساز است که سبب کاهش درآمدهای شهرداری شد.

وی در خصوص اینکه شهرداری برای انجام وظایف خود، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و پرداخت حقوق نیازمند منابع مالی است، ادامه داد: یکی از این محل‌های کسب درآمد برای شهرداری، پروانه‌هایی است که به واسطه ساخت و ساز در شهر انجام می‌شود که اکنون به شدت کاهش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: سرمایه‌گذاران حوزه ساختمان در بجنورد به دلیل اینکه در شورای اسلامی شهر به فکر به صفر رساندن پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ بودند، دست از کار کشیده‌اند و فعالیت مناسبی انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: برای کاهش تخلفات، باید بسته‌های تشویقی مناسبی جهت ساخت و ساز ارائه شود تا سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه راغب به کار باشند و از یک زاویه به موضوعات نگاه نکنیم.

دلیریان با اشاره به اینکه سیاست‌های شورای اسلامی شهر سبب کاهش درآمدها از محل ساخت و ساز شده است، اضافه کرد: به همین دلیل باید در کنار شهرداری به فکر تعریف بسته‌های تشویقی ساخت و ساز و منابع جایگزین باشیم و این موضوع را وظیفه شهرداری ندانیم.

کد خبر 609526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.