توجه خیران به آتش‌نشانی باعث ارائه خدمات بهینه به شهروندان می‌شود

شهردار بندرعباس گفت: توجه خیران به موضوع آتش‌نشانی و خریداری تجهیزات این سازمان می‌تواند باعث ارائه خدمات بهینه‌تر به شهروندان شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی امروز _دوشنبه یازدهم مهرماه_ در آیین گرامیداشت روز آتش‌نشان، با توصیف آتش‌نشانان به‌عنوان نجات‌دهنده و منجی مردم اظهار کرد: روز هفتم مهرماه در تقویم کشور برای تقدیر از رشادت‌های آتش‌نشانان به‌عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شده است، نام آتش‌نشانان را می‌توان نجات دهنده و ناجی مردم گذاشت، زیرا مشکلات مردم را با جان و دل رفع می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی جسمانی افرادی که به‌عنوان آتش‌نشان استخدام می‌شوند، از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به صورت ویژه پیگیری و از قهرمانان و ورزشکاران در این زمینه استفاده شود، افزود: آتش‌نشانی یکی از شغل‌های سخت و زیان‌آور است؛ در هر حریق ممکن است آتش‌نشانانی که به محل حادثه می‌روند، جان خود را از دست دهند یا دچار آسیب شوند.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: امروزه شاهد حضور خیران در عرصه‌های مختلف اجتماعی از قبیل مدرسه و مسجدسازی هستیم، البته توجه آنها به موضوع آتش‌نشانی و خریداری تجهیزات این سازمان می‌تواند باعث ارائه خدمات بهینه‌تر به شهروندان شود.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ ترویج تشویق خیران به بحث خدمات اجتماعی و خرید لوازم آتش‌نشانی در جامعه نهادینه شود و رسانه‌ها و صدا و سیما می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

به گزارش ایمنا، آئین گرامیداشت روز آتش‌نشان با حضور احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، شهردار و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس و آتش‌نشانان شهرداری این کلان‌شهر در سالن فردوسی شهرداری برگزار و از آتش‌نشان نمونه تجلیل شد.

کد خبر 609520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.