تبیین بصیرت شهدا، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

پژوهشگر دفاع مقدس گفت: شهدا صحنه‌های بی‌بدیلی از فداکاری، ایثار و مجاهدت را خلق کردند و وظیفه ما تبیین و تشریح فرهنگ مقاومت و ایستادگی است، باید با انتقال مکتب شهیدان و تفکر ناب آنان به نسل جوان اجازه ندهیم آنها تحت تأثیر القای دشمنان قرار بگیرند.

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اتفاقات اخیری که در روزهای گذشته رخ داده است، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷، به زعم خود غربی‌ها تمام تئوری‌ها قدرت و اقتدار را در دنیا به هم زد و نظریه‌های اجتماعی در علوم انسانی را زیر سوال برد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با پیوند و همراهی امت، امامت و مکتب یک الگو و مدل جدید از اقتدار را به دنیا نشان داد و این ارتباط در دفاع مقدس و در مقابل هجوم نظامی سنگین شرق و غرب دنیا نیز به کار آمد و ما موفق شدیم بحران بزرگ جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی زمانی که نتوانستند در نبرد مستقیم به پیروزی دست یابند، دست به تغییر استراتژی زدند، گفت: آنها به جای مبارزه با نظام به مبارزه در نظام پرداختند و تلاش کردند تا در ارتباط این سه عنصر مشکل و خلل ایجاد کنند و مردم را در مقابل با یکدیگر و دشمن هم قرار دهند تا وحدت و انسجام ملت از بین برود.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در باب مکتب با حمله به ارزش‌های اسلامی و زیر سوال بردن قوانین اسلامی و در باب امامت هم با شعار علیه اصل ولایت فقیه و پاره کردن عکس امام (ره) و مقام معظم رهبری، تلاش کردند که امت، امامت و مکتب در پیوند با هم قدرت و صلابت ایجاد نکند.

نصری با اشاره به فعالیت شدید رسانه‌ای دشمن اضافه کرد: امروزه شاهد هستیم که آنها با قدرت رسانه‌ای خود و با دروغ، تحریف و شایعه کاری بکنند که مردم و به‌خصوص نسل جوان در ابهام و تردید قرار بگیرند و ناامیدی در جامعه حاکم شود.

این پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن در این مرحله از جنگ به شناخت و ادراک افراد جهت می‌دهد و موجب تغییر رفتار جوانان شده است، گفت: دشمن در این مرحله از جنگ تلاش می‌کند که آنها را نسبت به باورهای دینی و اعتقادی بدبین کرده و ذهن جوانان را تخریب می‌کند، در این جنگ جای شهید و جلاد تغییر پیدا کرده و جوان امروزی دست به آتش زدن تصویر شهیدی که برای این انقلاب عزت آفرینی کرده می‌زند و پرچم‌کشور را آتش می‌زند، اما همین جوان در ادامه، از رفتار خود پشیمان می‌شود و ابراز ندامت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهدا سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی هستند، افزود: شهدا صحنه‌های بی‌بدیلی از فداکاری، ایثار و مجاهدت خلق کردند و وظیفه ما تبیین و تشریح فرهنگ مقاومت و ایستادگی است، با انتقال مکتب شهیدان و تفکر ناب آنان به نسل جوان اجازه ندهیم آنها تحت تأثیر القای دشمنان قرار گیرند.

نصری ادامه داد: اگر در انتقال فرهنگ شهادت اهتمام نداشته باشیم به فرهنگ نظام اسلامی جفا شده است؛ چرا که تبیین روحیه ولایتمداری و بصیرت شهدا موجب ثابت‌قدم ماندن جوانان شده و با تاسی به سیره شهدای عزیز تمدن‌ساز و تاریخ‌ساز خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد حقیقت انقلاب واژگون نشان داده شود، تصریح کرد: باید نهادهای مسئول به وظیفه جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بارها به آنها اشاره کرده‌اند، توجه ویژه داشته باشند تا بصیرت و شناخت مردم را نسبت به جریانی که دشمن به راه می‌اندازد، افزایش دهند، چرا که عمل به منویات رهبری در خصوص جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی عامل مهمی در خنثی‌سازی توطئه دشمنان خواهد بود.

کد خبر 609462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.