۱۰ دی‌ به عنوان روز ملی مشهدالرضا تصویب شد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با رای اعضای شورای فرهنگی عمومی استان خراسان رضوی و بر اساس پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ۱۰ دی‌ماه به عنوان «روز ملی مشهدالرضا(ع)» تصویب شد.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد و با حضور استاندار و دستگاه‌های عضو شورای عالی فرهنگ عمومی خبر داد که در آن موضوع «روز ملی مشهدالرضا (ع)» مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان روز ملی مشهدالرضا (ع) ارائه شد، ادامه داد: این پیشنهاد ثمره نشست‌های مختلف با صاحب‌نظران و بررسی تحقیق پژوهشگران بود. پژوهش‌ها، گفت‌وگوها و مصاحبه‌های چندین ساله جمع‌آوری شده بود و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این دوره پس از ۱۰ سال وفاقی ایجاد کرد تا یک روز به عنوان «روز ملی مشهدالرضا (ع)» ثبت شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این جلسه پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با کارکردهای مختلفی که برای آن پیش‌بینی و تعریف شده بود به اتفاق آرا به تصویب رسید تا پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دهم دی‌ماه به عنوان «روز ملی مشهدالرضا (ع)» در تقویم ملی درج شود.

وی با اشاره به اینکه مشهد جزو اولین شهرهایی است که این اتفاق مهم را رقم زده است، تصریح کرد: درج در تقویم ملی مقدمه‌ای برای ثبت جهانی «روز مشهدالرضا (ع)» خواهد بود.

منصوریان با بیان اینکه در تعامل با نخبگان به ملاک و تعریف صحیحی از روز ملی دست یافتیم، خاطرنشان کرد: ملاک اصلی روز ملی برای هر شهر اتفاق مردمی بودن آن است، از این‌رو بزرگ‌ترین حرکت مردمی را می‌توان به عنوان روز ملی آن شهر نام‌گذاری کرد.

وی افزود: در مشهد روزهای متعددی مردم به صحنه آمدند و اتفاقات مهمی را رقم زدند، لذا گزینه‌هایی که مختص به یک فرد و جریان خاص و اتفاق تقویمی بود از چرخه انتخاب خارج شد.

کد خبر 609450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.