تعداد ایستگاه‌های آتش‌‎نشانی اصفهان کمتر از استانداردهای جهانی است

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: طبق استانداردها به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی باید در شهر وجود داشته باشد، اما در حال حاضر تعداد ایستگاه‌های آتش‌‎نشانی اصفهان کمتر از استانداردهای جهانی است.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با گرامیداشت فرارسیدن هفته آتش‌نشانی و تبریک این ایام به نیروهای آتش‌نشان در ۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی اصفهان، اظهار کرد: نیروهای این سازمان به همراه گروه پشتیبانی و ستاد فرماندهی تلاش می‌کنند تا روزها و شب‌های ایمنی را برای شهروندان این کلان‌شهر رقم بزنند.

وی افزود: هفتم مهرماه ۱۳۵۹ دشمن بعثی پالایشگاه آبادان را بمباران کرد و آتش‌نشانان بی‌محابا به دل آتش زدند و در حال اطفای حریق بودند که بار دیگر پالایشگاه بمباران شد و ۱۸ آتش‌نشان آبادانی به خیل شهدا پیوستند که یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به رژه خودرویی آتش‌نشانی اصفهان در چهار منطقه به صورت گشت‌های ویژه، دیدار با خانواده شهدای آتش‌نشان، تجلیل از نیروهای برتر سازمان، اجرای مانور عملیاتی در محیط بسته و تجلیل از سربازان آتش‌نشان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹۵ آتش‌نشان در ۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی اصفهان مشغول فعالیت هستند، گفت: طبق استانداردها به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی باید در شهر وجود داشته باشد، اما در حال حاضر تعداد ایستگاه‌های آتش‌‎نشانی اصفهان کمتر از استانداردهای جهانی است و این شهر نیازمند ۴۰ ایستگاه آتش‌نشانی است.

کاوه‌آهنگران خاطرنشان کرد: در صدد راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید در مناطق هفت، ۹ و ۱۳ و همچنین بازسازی ایستگاه‌های قدیمی و خرید تجهیزات جدید هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آتش‌نشانی اصفهان هیچ مشکلی برای امدادرسانی ندارد و در تمام ساعات شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم، گفت: میانگین زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی اصفهان به محل حادثه، سه دقیقه و ۵۲ ثانیه است که از استاندارد جهانی کمتر است.

کد خبر 609433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.