مسکن مطالبه مهم آتش‌نشانان است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مطالبات به حق آتش‌نشانان مسکن آنها بود که با دستور شهردار تهران چهار قطعه زمین برای ساخت مسکن آنها اختصاص داده شد و امیدواریم هر چه سریع‌تر وارد مرحله اجرایی شود.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شهرداری جهت بهبود وضعیت معیشتی آتش‌نشانان، اظهار کرد: حدود دو میلیون تومان به عنوان حق مسکن به فیش حقوقی آتش‌نشانان اضافه شده و سقف اضافه کاری آنها افزایش یافته است، همچنین به حقوق ۹۰ درصد آتش‌نشانان از ۱۵ تا ۳۷ درصد اضافه شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از آتش‌نشانان در خارج از تهران سکونت دارند و باید روزانه مسافت زیادی را طی کنند تا به محل کار خود برسند، از این رو یکی از مطالبات بحق آتش‌نشانان بحث مسکن آنها بود که با دستور شهردار تهران چهار قطعه زمین برای ساخت مسکن اختصاص داده شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر وارد مرحله اجرایی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی، تصریح کرد: با توجه به بار مالی که جذب کارکنان جدید بر شهرداری تحمیل می‌کند، موافقت شد سالانه ۲۰۰ نفر نیروی جدید جذب سازمان آتش‌نشانی شود تا کمبود نیروی انسانی رفع شود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی، مسئله مدرک تحصیلی غیرمرتبط آتش‌نشانان که تأثیر مستقیمی در افزایش حقوق آنها داشت، رفع شد، ساماندهی وضعیت کارکنان آتش‌نشانی پایتخت از جمله مطالبات نیروهای این سازمان است که با اصلاح ساختار سازمانی این مسئله نیز حل خواهد شد.

نادعلی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در خصوص حقوق، مزایا، مباحث رفاهی و مسکن خود انتظارات بحقی دارند، به همین دلیل از رئیس سازمان آتش‌نشانی آخرین وضعیت پیگیری مطالبات را جویا شدم، با توجه به محدودیت‌های شهرداری اتفاقات خوبی رخ داده است و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: با شروع فعالیت در شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نماینده شهروندان تهران از ایستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی بازدید کردم و در جریان دغدغه‌ها، مشکلات و تلاش آنها قرار گرفتم.

کد خبر 609372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.