افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس تهران

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ کرایه سرویس مدارس بر اساس جدول کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران و شورای اسلامی شهر تصویب شده است، گفت: امسال بر مبنای سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس اعمال شد.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتقاد برخی از والدین نسبت به افزایش نرخ سرویس مدارس و اینکه باید مبنای افزایش قیمت بر اساس سال ۹۹ باشد، اظهار کرد: همان‌گونه که هزینه خانوار مانند خواروبار، بیمه و نرخ سوخت در طول سال‌های کرونا افزایش قیمت داشته است، افزایش قیمت با وجود مسافر یا بدون داشتن مسافر نیز به مالک خودرو تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله نرخ کرایه سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر مصوب می‌شود، ادامه داد: طی دو سال گذشته با شیوع کرونا مدارس تعطیل بوده، اما برای رانندگان نیز هزینه‌ها افزایش داشته است، از این‌رو امسال بر مبنای سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس اعمال شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از آنجایی که سال گذشته در برخی مسیرها افزایش قیمت نداشتیم مشکلات ویژه‌ای به وجود آمد، لذا در سال جاری افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی کرایه سرویس مدارس مصوب شد.

وی افزود: برای ایجاد تناسب باید در برخی مسیرها نرخ کرایه سرویس مدرسه ۲۰ درصد و حتی کمتر افزایش داشته باشد تا در برخی مسیرهای دارای مشکلات خاص رشد کرایه با رعایت سقف ۲۵ تا ۳۵ درصد رشد کند.

تشکری‌هاشمی با اشاره به مصوبه وزارت کشور، اضافه کرد: کمیسیونی در آموزش و پرورش با حضور پلیس راهور، انجمن اولیا و مربیان و شهرداری تشکیل شده است و طبق ماده ۱۸ این کمیسیون چگونگی ساماندهی سرویس‌ها مشخص شد و در جدولی که توسط این کارگروه تدوین شده بود، مبالغ مشخص و به خانواده‌ها اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس باید بر اساس جدول کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران و آنچه که شورای اسلامی شهر تصویب کرده است، باشد و نرخ نهایی باید منتج به نرخ پایه شورای اسلامی شهر باشد، چرا که خارج از این نرخ غیرقانونی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید به این مسئله ورود کنند، گفت: نرخ‌گذاری از وظایف شورای اسلامی شهر است و طبق ماده ۱۸ کمیسیون مربوطه نمی‌توان خارج از مصوبه مبلغی از خانواده‌ها دریافت کرد، از این‌رو شورای اسلامی شهر بر این موضوع نظارت کلان خواهد داشت.

کد خبر 609371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.