تکلیف حمام مرمر مشخص شود

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از املاک منتسب به حمام مرمر در منطقه وحیدیه رها و به محل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است، لذا باید تعیین تکلیف شود تا شهرداری بتواند تملک آن را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مظفر امروز _یکشنبه دهم مهرماه_ در جریان نودوسومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در زمان بررسی گزارش حساب‌رسی منطقه هشت، اظهار کرد: چک‌هایی در وجه شهرداری تهران از دهه ۷۰ و ۸۰ وصول نشده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۹ میلیون تومان چک در منطقه هشت وصول نشده است، ادامه داد: در شهرداری تهران ۵۶۱ میلیارد تومان چک وصول نشده وجود دارد که ارزش ۳۲۴ میلیارد تومان است و مبلغ این چک‌ها بالای یک میلیارد تومان است که به ارزش روز مبلغ قابل توجهی را شامل می‌شود، اگر اراده‌ای برای وصول چک‌ها وجود داشته باشد، هزاران میلیارد تومان به خزانه وارد می‌شود، از این رو باید نهضتی شکل بگیرد که این چک‌ها را وصول کند.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است انضباط مالی در حوزه دارایی‌ها بر اساس استانداردهای حساب‌رسی داشته باشیم که از سال ۹۶ تا ۹۹ بی‌نظمی در ثبت دارایی‌های منطقه هشت مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از املاک منتسب به حمام مرمر در منطقه وحیدیه رها و به محل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: لازم است تعیین تکلیف در این زمینه انجام شود تا شهرداری بتواند تملک آن را انجام دهد.

مظفر در خصوص نرخ پروژه مشارکتی "خیالستان زندگی" در بزرگراه امام علی (ع)، افزود: این طرح سال‌ها است که طراحی شده و پروژه غیرفعال است و شهروندان به شدت گلایه‌مند هستند و در نهایت گزارش حساب‌رسی منطقه هشت با اکثریت آرا تصویب شد.

وی در جریان بررسی گزارش حساب‌رسی منطقه ۱۰ شهرداری تهران، اظهار کرد: اطلاعات ۲۸ پلاک اراضی و ۱۸ پلاک مسکونی و تجاری به عنوان یک تخلف محرز ثبت نشده است و در منطقه ۱۰ لیستی وجود دارد که بالغ بر ۷۳ ساختمان به ارگان‌ها و اشخاص واگذار شده‌اند که مصوبه شورای اسلامی شهر ندارد، ۳۱ واحد اداری و تجاری منتسب به مجتمع ارسباران یکی از این ۷۳ مورد است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ارزش گذاری ۱۳۶ مورد سرقفلی ثبت نشده و تعدادی از دارایی‌های ثابت که تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است، در گزارش حساب‌رسی ثبت نشده است.

وی در بررسی گزارش حساب‌رسی منطقه ۱۸ شهرداری تهران ارزش دارایی‌های شهرداری در پروژه‌های مشارکتی را بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان معادل بودجه یک سال دانست و گفت: تعدادی از پروژه‌های منطقه ۱۸ از سال‌های ۹۶ تا ۹۹ به اختلاف خورده‌اند و تعیین تکلیف نشده‌اند. در نهایت گزارش حساب‌رسی مناطق ۱۰ و ۱۸ با اکثریت آرا اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

کد خبر 609259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.