۴۹ دستگاه اتوبوس از چرخه خدمات‌دهی خارج شده است

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر قیمت هر اتوبوس پنج میلیارد تومان بوده و حدود ۴۹ دستگاه اتوبوس در این مدت خسارت جدی دیده است، در این چند ماه تلاش کردیم که اتوبوس وارد تهران کنیم می‌بینیم که به راحتی ۴۹ دستگاه اتوبوس آسیب دیده و از چرخه خدمات‌دهی خارج شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری امروز _یک‌شنبه دهم مهرماه_ در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته در جریان شنبه‌های امید و افتخار ۱۶ هکتار از مجموعه جنگ‌افزارسازی وزارت دفاع در منطقه ۱۳ به سرانه‌های شهری ملحق شد، اظهار کرد: بر این اساس ۱۱ هکتار به سرانه‌های شهری منطقه ۱۳ که یکی از مناطق محروم در تأمین سرانه‌ها است، اضافه می‌شود و در شش هکتار باقیمانده ۲۲۰۰ واحد مسکونی ساخته خواهد شد که اقدام بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه این پروژه گشایش ترافیکی خوبی ایجاد می‌کند، ادامه داد: در رابطه با بافت فرسوده باید بگویم که ماده ۱۵ و افزایش طبقات قطعی شده است و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در ساخت و ساز تهران و به خصوص بافت فرسوده باشیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: در حالی که شورای اسلامی شهر و شهرداری با تمام مشکلات چهار سال گذشته در تلاش هستند که خدمات را در سطح شهر تهران افزایش دهند، اما شاهد هستیم که برخی تحت عنوان اعتراض، تهران را به اغتشاش کشاندند و درست است که اعتراض را حق قانونی می‌دانیم، اما اغتشاش غیرقانونی است و اینکه عده‌ای به خدمات شهری آسیب می‌زنند، یعنی به شهروندان حمله کرده‌اند و می‌خواهند از خدمات محرومشان کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر اتوبوس پنج میلیارد تومان است و حدود ۴۹ دستگاه اتوبوس در این مدت خسارت جدی دیده است، تصریح کرد: در این چند ماه تلاش کردیم که اتوبوس وارد تهران کنیم می‌بینیم که به راحتی ۴۹ دستگاه اتوبوس آسیب دیده و از چرخه خدمات دهی خارج شده است، در این مدت به ۳۵۰ مخزن زباله، ۱۸۵۰ تابلو ترافیکی، ۲۵۰۰ متر نرده، ۱۰۱ ایستگاه اتوبوس، ۲۱ چراغ راهنمایی و رانندگی و حتی دو مورد پل مکانیزه آسیب وارد شده است، این پول‌ها از جیب چه کسانی باید تأمین شود و این خسارات به خدمات شهری در حالی است که به بسیاری از کسب و کارها نیز لطمه زده‌اند.

سروری با اشاره به یکی از مطالعات تحقیقی در خصوص تکثر قومی و مذهبی در ایران، افزود: افروغ نیز در این باره گفته است که در ایران تکثر قومی و قبیله‌ای بر خلاف سایر کشورها که موجب اختلاف می‌شود، موجب تقویت و انسجام ملی شده است و اکنون دشمن می‌خواهد این نقطه قوت را هدف قرار دهد و به انسجام ملی ضربه وارد کند و دشمن می‌خواهد اعتراض را به اغتشاش و اغتشاش را به درگیری مسلحانه تبدیل کند و می‌بینید که در حادثه زاهدان یک خودرو وارد می‌شود و شهروندان را به مسلح شدن و استفاده از سلاح دعوت می‌کند و این نشانه‌ای است که دشمن می‌خواهد انسجام ملی را به کینه و نفرت تبدیل کند. هر چند که این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات سلبریتی‌ها، گفت: این افراد از سفره شهروندان به این مقام رسیده‌اند و چطور به خود اجازه می‌دهند که در راستای آشوب و اختلال امنیت ملی گام بردارند و چرا مسئولان در مقابله با آنها کوتاهی و مماشات می‌کنند و از سوی دیگر نهادهای خدماتی چطور به خود اجازه می‌دهند که مداخله منفی داشته باشند؟ دولت و قوه قضائیه باید با آنها برخورد کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهروندان با بصیرتی که دارند این مشکلات را رفع کرده و امیدواریم شاهد باشیم که ایران گل سرسبد امنیت منطقه و جهان باشد.

کد خبر 609229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.