اغتشاشات اخیر وجه تمایز واضحی با اعتراض دارد

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: تا قبل از ظهور اسلام زن عنصری نیمه انسانی، بدون حق و حقوق فرض می‌شد و در این جهت فرق قابل تمایزی بین ملل متمدن و جوامع بدوی غیرمتمدن وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری امروز _ یک‌شنبه دهم مهرماه_ در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر که وجه تمایز واضحی با اعتراض دارد، به تبیین جایگاه زنان پیش از اسلام پرداخت و اظهار کرد: تا قبل از ظهور اسلام زن عنصری نیمه انسانی، بدون حق و حقوق فرض می‌شد و در این جهت تفاوت قابل تمایزی بین ملل متمدن و جوامع بدوی غیرمتمدن وجود نداشت و اسلام حق و حقوق لازم را در اجتماع که در شأن او باشد، در نظر گرفت و زن را که در تمام جوامع بشری در اوج ذلت بود، به اوج عزت رساند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسئله حجاب، ادامه داد: بنا بر فرمایش ایشان در مسئله حجاب از دنیا (غرب) طلبکاریم و ما هستیم که به دنیا خطاب می‌کنیم و می‌گوئیم؛ شما به بشریت و به زن خیانت کردید.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تب جاهلانه مردگرایی را شکست و با در نظر گرفتن خصوصیات، عواطف و احساسات زنان، راه رشد و تعالی آنان را در عرصه‌های مختلف باز کرد، الفبای حقوق خانواده در اسلام بر پایه محبت پی‌ریزی شده و زن مربی بشریت و کانون تربیت خانواده است و بدون این مربی شایسته، خانواده رنگ سعادت نخواهد دید.

وی تصریح کرد: افرادی که به نام آزادی، فرهنگ ولنگاری، بی‌عفتی و بی‌حجابی را تبلیغ می‌کنند، آزاد نیستند، بلکه اسیر دست بسته فرهنگ منحط غربی هستند. آنها دنبال احیای فرهنگ مردسالاری جاهلانه و بردگی متمدنانه زنان هستند و حکومت اسلامی مقابل این تفکر مرتجعانه با قدرت خواهد ایستاد.

کد خبر 609225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.