ظرفیت پارکینگ‌های زیرسطحی به ۲۰۰۰ خودرو می‌رسد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید ظرفیت این پارکینگ‌ها در شهر اصفهان به دو هزار خودرو خواهد رسید.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ترافیک حاصل از پارک خودرویی کنار معابر شهری، اظهار کرد: یکی از معضلات ترافیکی شهر اصفهان، پارک دوبل یا پارک در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی است که به صورت یک فرهنگ اشتباه در شهر اصفهان جا افتاده است و نتیجه آن، خارج کردن یک خط از ترافیک خیابان و به نوعی تجاوز به حقوق سایر شهروندان است.

وی با اشاره به سایر عوامل ایجاد اختلال در ترافیک شهر، تصریح کرد: تراکم ساخت‌وساز به صورت مجموعه‌ای، افزایش جمعیت و به‌تبع آن افزایش سرانه مالکیت خودرو در شهر، مشکلات ترافیکی را به خصوص در نقطه مرکزی شهر دوچندان کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: ۱۵۴ پارکینگ در سطح شهر اصفهان وجود دارد که تعداد پارکینگ‌های فعال و تحت نظارت شهرداری ۵۱ عدد با ظرفیت ۱۱ هزار و ۱۷ خودرو است و مابقی توسط بخش خصوصی تحت نظارت اتحادیه مرتبط اداره می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم ساخت‌وسازهای موجود در مرکز شهر و نبود زمین با کاربری پارکینگ همچنین افزایش قیمت ملک در این محدوده‌ها، چندسالی است شهرداری اصفهان مشکل کمبود پارکینگ عمومی را با حفاری طول بعضی از خیابان‌ها و احداث پارکینگ‌های زیرسطحی رفع کرده است.

حق‌شناس با بیان اینکه در اصفهان تعداد هفت پارکینگ زیرسطحی با ظرفیت ۱۶۵۸ خودرو در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: عملیات سفت‌کاری پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید به اتمام رسیده و وارد عملیات نازک‌کاری شده است که با اتمام این پروژه، تعداد ۳۳۰ جای پارک خودرو به ظرفیت پارکینگ‌های زیرسطحی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه با احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید ظرفیت این پارکینگ‌ها در شهر اصفهان به دو هزار خودرو خواهد رسید، افزود: با توجه به کمبود پارکینگ در بعضی از نقاط شهر، علاوه بر تأمین پارکینگ، اعمال قانون توسط پلیس و فرهنگ‌سازی استفاده حداکثری از ظرفیت پارکینگ‌ها توسط شهروندان اهمیت دارد.

کد خبر 609219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.