تسریع تحقق هدف صفر انتشار کربن در امارات

مقامات جدید امارات متحده عربی در نظر دارند فرآیند انتقال اقتصاد سبز مورد نیاز برای تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ و تعهدات مقرر برای کاهش تغییرات اقلیمی را تسریع ببخشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در اقدام جدید مدیران امارات متحده عربی برای تحقق هدف صفر انتشار کربن، اعضایی از بخش‌های خصوصی و عمومی نظیر نهادهای دانشگاهی و سازمان‌های غیردولتی به همکاری با یکدیگر خواهند پرداخت و هر یک، استراتژی ویژه‌ای را برای سرعت بخشیدن به این هدف پیاده خواهند کرد. در این راستا، قرار است دبی در سال ۲۰۲۳ میزبان کنفرانسی با همین موضوع باشد که در آن، اعضای تیم مستقل مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و انتشار کربن برگزیده و معرفی خواهد شد.

نکته جالب توجه این است که تاکنون در هیچ جای دنیا، اقدام مشابهی انجام نشده است و این گروه، اولین تیم مستقل جهان برای تسریع هدف صفر انتشار کربن خواهد بود.

تسریع تحقق هدف صفر انتشار کربن در امارات

اعضای این تیم بر ارائه پیشنهادهای خود به سرمایه‌گذاران برای اعمال اقدامات اثربخش در زمینه کاهش تغییرات اقلیمی متمرکز خواهند شد، ضمن این‌که با همکاری یکدیگر برای تسهیل تحول اقتصاد سبز خواهند کوشید که در نتیجه آن، رشد تولید ناخالص داخلی تقویت می‌شود، کارآفرینی افزایش خواهد یافت و امارات متحده عربی در لیست موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه محیط زیست قرار خواهد گرفت.

مقامات امارات ادعا کرده‌اند که اهداف آن‌ها کاملاً شفاف است، با این حال در تلاش هستند مسیر رسیدن به آن را کاهش دهند و خیلی زودتر از موعد مقرر یعنی سال ۲۰۵۰، به هدف صفر انتشار کربن دست یابند. آن‌ها در اولین اقدام خود برای تسریع رسیدن به این هدف، تیم شتاب‌دهنده را تشکیل خواهند داد، اما در نظر دارند استراتژی‌های بیشتری برای کاهش تغییرات اقلیمی و کاهش انتشار کربن پیاده کنند به این امید که شهروندان امارات به‌زودی زندگی پایدار را تجربه کنند و اکوسیستم نیز از مزایای پایداری بهره‌مند شود.

کد خبر 609208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.