نبود نیروی متخصص در شهرداری اراک مهم‌ترین چالش‌ مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: نبود نیروی انسانی کارآمد و متخصص از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری در اجرای پروژه‌های شهری است.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نشستی با نماینده مردم اراک در مجلس، اظهار کرد: در این نشست مواردی همچون اصلاح طرح جامع و جذب نیروی انسانی در شهرداری مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از بزرگترین معضلات شهرداری اراک چالش‌های مرتبط با منابع انسانی این مجموعه است، چرا که با وجود بازنشستگی بسیاری از نیروهای شهرداری، این مجموعه از سال ۹۱ جذب نیرو نداشته است، نیروهای شرکتی سازمان‌های فضای سبز و مدیریت پسماند شهرداری پس از مدتی فعالیت در این سازمان‌ها، به پست‌های اداری منتقل می‌شوند که این امر موجب به‌کارگیری نیروهای غیرمتخصص در شهرداری شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: از طریق شورای اسلامی شهر در حال رایزنی و پیگیری برای دریافت مجوز استخدام نیروهای جدید در شهرداری هستیم، اما حتی در صورت دریافت نشدن چنین مجوزی نیز می‌توان بر اساس تبصره ۳ بدون آزمون اما با شرایط و سازوکاری که حقی از افراد را ضایع نکند اقدام به جذب نیروی متخصص در مجموعه شهرداری کرد.

وی تصریح کرد: ارتقای سازمان حمل‌ونقل شهرداری به حوزه‌هایی که مرتبط با وضعیت آلودگی هوای شهر اراک است، نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

میرنظامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد داده شد در صورت امکان با همکاری شهرداری تهران از ظرفیت‌هایی که در بیلبوردهای تبلیغاتی این شهر وجود دارد یا از امکاناتی که مراکزی همچون برج میلاد در اختیار می‌گذارد، برای نصب بنر و برگزاری نمایشگاه در خصوص هفته اراک اقدام کنیم، چرا که این امر در راستای جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های شهری مؤثر واقع خواهد شد.

کد خبر 609201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.