پیشنهاد پرداخت وام بلندمدت به متقاضیان پروانه ساختمانی در مناطق شهری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به تورمی که این سال‌ها جامعه را فرا گرفته است، می‌توان از محل رسوب منابع مناطق وام بلندمدت به ارباب رجوعان، متقاضیان دریافت پروانه ساخت و افراد مضطر پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه دهم مهرماه_ در حاشیه پنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری، اظهار کرد: گزارشی از رویه وام پرداخت شده به کارکنان شهرداری اصفهان شامل میزان، سطح‌بندی و نوع مکاتبات انجام شده به بانک جهت دریافت وام به شورای اسلامی شهر ارسال شود.

وی گفت: در این گزارش باید اعداد وام‌ها و سبک و سیاق پرداخت وام ارائه شود تا تحلیل روندی و طولی از آن انجام گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید مشخص شود در دوره قبل مدیریت شهر از محل رسوب منابع چقدر وام به کارکنان پرداخت شده و این دوره چه میزان وام قرار است پرداخت شود، تصریح کرد: قلمروی وام‌گیرندگان نیز باید مشخص شود که آیا تنها کارکنان از آن می‌توانند بهره‌مند شوند یا کارگران نیز از این وام می‌توانند استفاده کنند و آیا می‌توان پرداخت این وام‌ها را به نیروهای حجمی داد؟ تمام این موارد باید برای شورای اسلامی شهر مشخص شود.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون اقتصادی پیشنهاد ارائه وام به متقاضیان دریافت پروانه، ارباب رجوعان و افراد مضطر از محل رسوب منابع مناطق را مطرح کردم که مقرر شد شهرداری نیز ایده‌های خود را درباره این موضوع ارائه کند، در این راستا ملک متقاضی می‌تواند پشتیبان وام شود.

وی افزود: در جلسه کمیته نظارتی تنها اختیاری که درباره مساعدت‌ها وجود دارد، آیین‌نامه کمیته مساعدت‌ها است که می‌توان تا سقف ۲۵ میلیون تومان و در زیربنای محدود، وام پرداخت کرد که مشکل بخش بسیاری از مردم با آن رفع نمی‌شود.

کد خبر 609191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.