افزایش ۳۰ درصدی ترافیک اصفهان با بازگشایی مدارس

رئیس پلیس راهور شهر اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ترافیک سطح شهر اصفهان با بازگشایی مدارس، گفت: معابر سطح شهر تا ساعت ۸:۴۵ صبح با ترافیک روبه‌رو هستند و از ساعت ۱۱:۳۰ به بعد نیز مجدد ترافیک سطح شهر افزایش می‌یابد.

سرهنگ علی مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از زمان بازگشایی مدارس با افزایش فوق‌العاده ترافیک در سطح کلان‌شهر اصفهان روبه‌رو بوده‌ایم و ترافیک سطح شهر، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس راهور طی ایام بازگشایی مدارس، افزود: از همه ظرفیت پلیس راهور برای برقراری پوشش ترافیکی در همه نقاط سطح شهر به خصوص طول بزرگراه‌ها استفاده شده است و عوامل پلیس راهور در محدوده‌های دارای مدارس شلوغ، خیابان‌ها و معابر اصلی و حریم تقاطع و میادین چینش شده‌اند.

رئیس پلیس راهور شهر اصفهان با اشاره به گشت‌زنی خودروهای ستاد مهر در سطح شهر، تصریح کرد: خودروهای سرویس مدارس نیز طی این ایام کنترل می‌شوند و در صورت بروز مشکل، تذکر لازم داده می‌شود.

لزوم حصول اطمینان از ورود دانش‌آموزان به مدارس

وی با بیان اینکه آموزش ارتقای فرهنگ ترافیک و نحوه عبور از عرض خیابان به خصوص برای دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی در مدارس در حال برگزاری است، اضافه کرد: در صورت ساماندهی کامل سرویس‌های مدارس، ترافیک سطح شهر بهبود خواهد یافت.

سرهنگ مولوی گفت: دانش‌آموزان حتماً قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مد نظر قرار دهند و هنگام عبور از عرض خیابان از عجله پرهیز کنند. سرویس‌های مدارس منتهی‌الیه سمت راست، در مکانی ایمن توقف کنند و مراقب پیاده شدن و ورود دانش‌آموزان به مدرسه باشند.

وی با تاکید بر لزوم حصول اطمینان از ورود دانش‌آموزان به مدارس، ادامه داد: سرویس‌های مدارس به موقع در موقعیت خود حضور یابند و از پارک کردن خودرو در مکان‌هایی که منجر به سد معبر می‌شود، پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور شهر اصفهان با بیان اینکه وضعیت ترافیکی کلان‌شهر اصفهان طی ساعات ۹ تا ۱۱ صبح عادی است، خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی و تعطیلی مدارس طی روزهای جاری، معابر سطح شهر تا ساعت ۸:۴۵ صبح با ترافیک روبه‌رو است و از ساعت ۱۱:۳۰ به بعد نیز مجدد ترافیک سطح شهر افزایش می‌یابد.

کد خبر 609165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.