توسعه عمران شهری همسو با توسعه فرهنگی انجام می‌شود

شهردار چادگان گفت: توسعه فرهنگی و اجتماعی همسو با اجرای پروژه‌های عمرانی شهر است و ساخت‌وسازهای شهری بر نیازها و ضرورت‌های فرهنگی سایه نمی‌اندازد.

محمد عرب‌چادگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر نیازهای متعددی دارد و باید نسبت به شهروندان پاسخگو بود، اظهار کرد: نیازهای فرهنگی و تعریف رویدادهای محلی و مناسبتی مورد توجه مدیریت شهری است و نگاه مدیریتی به دغدغه‌های فرهنگی وجود دارد.

وی ترویج آموزه‌های دینی، اعتقادی و ارزشی را مهمترین محور فعالیت‌های فرهنگی شهر برشمرد و افزود: جشنواره‌های فرهنگی در سطح شهر اجرا می‌شود و ۱۵ درصد از بودجه جاری شهر برای حمایت از تشکل‌های فرهنگی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافته است.

شهردار چادگان با بیان اینکه فرهنگ مردم شهر و اعتقادات دینی و تدین آنان مانع از گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی در شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: برای کاهش مشکلات اجتماعی و پیشگیری از رسوخ آنها، توانمندسازی شهروندان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

عرب‌چادگانی ادامه داد: مشارکت تشکل‌های مردمی و نهادهای عمومی در توانمندسازی و ارتقای دانش عمومی شهروندان نقش مهمی دارد و زمینه‌سازی برای حضور فعال مردم در دوره جدید مدیریت شهری مورد توجه است و دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: نیازهای فرهنگی شهر مورد توجه است و روح و کالبد محل زندگی مردم باید همسو با رشد و توسعه باشد، از این‌رو مدیریت شهری با برنامه‌ریزی جامع به این مسئله مهم توجه و تلاش کرده است تا هریک از این نیازها بر دیگری سایه نیندازد.

شهردار چادگان برگزاری رویدادهای فرهنگی را یکی از برنامه‌های این عرصه دانست و گفت: در نامگذاری معابر، توسعه شهر، ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و تقویت صنعت گردشگری به مؤلفه‌های فرهنگی و سنتی توجه شده و نسبت به این موضوع دغدغه داریم.

کد خبر 609110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.