تزریق واکسن کرونا در بارداری برای نوزادان مفید است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنان بارداری که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و قبل از زایمان واکسینه می‎شوند، آنتی‌بادی‌های محافظ را به نوزادان خود منتقل می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی تاثیر تزریق واکسن کرونا در بارداری برای نوزادان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، نمونه خون ۱۴۸ زن و ۱۲۲ نوزاد را در بدو تولد جمع‌آوری کردند. در شش ماهگی نیز ۴۵ نمونه دیگر از مردان و ۴۸ نمونه از نوزادان جمع‌آوری شد. گروهی از مادران واکسینه شده بودند در حالی که گروهی دیگر واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۷۸ درصد نوزادان در بدو تولد دارای آنتی‌بادی‌های قابل تشخیص علیه ویروس کرونا بودند. این وضعیت شامل همه نوزادانی که از مادران واکسینه شده به دنیا آمدند و سه نوزاد از هر چهار نوزادی که مادرانشان واکسینه نشده بودند، بود. همچنین ۵۲ درصد از همه نوزادان در این مطالعه حتی در شش ماهگی نیز دارای آنتی‌بادی کووید -۱۹ بودند.

به گفته محققان، نوزادان مادران واکسینه شده هنگام تولد آنتی‌بادی بیشتری نسبت به نوزادانی که از مادران واکسینه نشده به دنیا می‌آیند، داشتند. آنتی‌بادی‌های قابل تشخیص با گذشت زمان از بین می‌رود. حتی اگر زنان در دوران بارداری به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده باشند، واکسیناسیون آن‌ها ممکن است یک راهکار موثر برای تقویت آنتی‌بادی‌های آن‌ها و نوزادان آن‌ها باشد. واکسیناسیون پس از ابتلا به بیماری کووید -۱۹ و قبل از زایمان قوی‌ترین عامل وجود آنتی‌بادی‌های نوزادان در بدو تولد بود.

کد خبر 609044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.