سطح علم و فناوری در عملیات والفجر ۸ از ارتش‌های منطقه بالاتر بود

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: سطح علم و فناوری ما در عملیات والفجر ۸ از ارتش‌های منطقه بالاتر و طرح‌ریزی و اجرای عملیات و نیز هماهنگی بین ارتش و سپاه در نوع خود بی‌نظیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی صبح امروز _شنبه نهم مهرماه_ در پیش‌نشست همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با محوریت عملیات والفجر ۸، اظهار کرد: پیروزی والفجر ۸ بزرگترین هنر راهبردی در دو هماهنگی علم سیاست یا دیپلماسی با علوم نظامی و هماهنگی بین ارتش و سپاه بود.

وی ادامه داد: دیپلماسی و فرماندهی جنگ برای رسیدن به هدف مشترک پیروزی در فاو هماهنگ شدند؛ البته امتیازات سیاسی پیروزی فاو از پیروزی نظامی برای فرماندهی جنگ اهمیت بیشتری داشت. سطح علم و فناوری ما در این عملیات از ارتش‌های منطقه بالاتر و طرح‌ریزی و اجرای عملیات و نیز هماهنگی بین ارتش و سپاه در نوع خود بی‌نظیر بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در عملیات آزادسازی فاو با کمبود مهمات مواجه شدیم؛ چون مدت زمان عملیات را یک ماه پیش‌بینی کرده بودیم، اما عملیات بیش از ۷۰ روز طول کشید؛ به همین جهت از رفیق‌دوست که وزیر وقت سپاه بود، درخواست کردیم که مهمات برای ما تأمین کند؛ از این‌رو، رفیق‌دوست با عزیمت به سوریه، مهمات‌های مورد نیاز ما را با هواپیما به ارومیه و از آنجا به امیدیه آورد؛ البته از چین مهمات‌هایی را خریداری کرده بودیم، اما کشتی مهمات ما هنوز نرسیده بود.

امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب، جانشین رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس نیز در این مراسم اظهار کرد: قبل از اینکه عملیات‌های بیت‌المقدس و والفجر ۸ انجام شود در دانشگاه‌های نظامی عملیاتی نرماندی به‌عنوان درس سطح راهبری در دانشگاه‌های نظامی تدریس می‌شد، اما بعد از عملیات والفجر ۸ این عملیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ زیرا در آن ابتکارات نوین مورد استفاده قرار گرفت که در نوع خود بی‌نظیر بود؛ از سوی دیگر نباید از مؤلفه‌هایی چون نقش حفاظت اطلاعات و فناوری عبور از رودخانه، مهندسی رزمی، ابتکار در پدافند هوایی که به واسطه آن، ۷۰ فروند هواپیمای دشمن سرنگون شد، به‌کارگیری هوشمندانه توپخانه و استفاده جسورانه از هوانیروز نیز غافل بود.

کد خبر 608965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.