ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در منطقه ۵ اصفهان اجرا شد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه تخریب دیوار و احداث دیوارهای بلوکی جهت اجرای ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها در سطح این منطقه، گفت: این اقدام به‌منظور پاکیزگی، تعمیرات ضروری، رفع خطر و محصور کردن زمین‌های متروکه شهروندان در نظر گرفته شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها در نظر گرفتن تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل، حریق، رفع خطر از بناها، دیوارهای شکسته و خطرناک و هر نوع اشیای آسیب‌زا برای سلامت شهروندان است.

وی تصریح کرد: در راستای رعایت موازین شهرسازی، زمین‌ها یا بناهای مخروبه و نامناسب که در اطراف خیابان، کوچه یا میدان قرار گرفته است و منافی با پاکیزگی و زیبایی شهر یا موازین شهرسازی باشد، پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ‌های لازم، ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها برای آن اجرا می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۱۰ قانون، شهرداری موظف است نسبت به زمین‌های بایری که در محدوده شهر قرار گرفته است و باعث آلودگی می‌شود، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانون به مالک و در صورت مراجعه نکردن مالک در زمان مقرر، اقدام به دیوارکشی ملک کند.

وی گفت: پروژه تخریب دیوار و احداث دیوارهای بلوکی جهت اجرای ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها در سطح منطقه پنج با اعتباری بالغ بر ۱۵۸ میلیون تومان به‌منظور پاکیزگی، تعمیرات ضروری، رفع خطر و محصور کردن زمین‌های متروکه در نظر گرفته شده است.

کارگر افزود: این اقدام به‌منظور جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین‌های متروکه انجام می‌شود که یکی از عوامل ایجاد آلودگی‌های بصری و زیست‌محیطی و نابسامانی در محدوده شهر به‌شمار می‌آید.

کد خبر 608922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.