یزد به ۱۳۰ آتش‌نشان نیاز دارد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: وسعت این شهر اقتضا می‌کند که بر اساس استانداردها ۲۸۰ نفر نیروی آتش‌نشان داشته باشیم، اما در حال حاضر ۱۵۰ نیروی عملیاتی در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند و تلاش می‌کنند خلأ کمبود نیرو را جبران کنند.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد حسینی‌پور ضمن گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان، خواستار همکاری هر چه بیشتر شهروندان و فرهنگ‌سازی برای کاهش اتفاقات شد و با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، اظهار کرد: وسعت این شهر اقتضا می‌کند که بر اساس استانداردها ۲۸۰ نفر نیروی آتش نشان داشته باشیم، اما در حال حاضر ۱۵۰ نیروی عملیاتی در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند و تلاش می‌کنند خلأ کمبود نیرو را جبران کنند.

وی با بیان این که در نیمه نخست امسال ۸۹۸ حریق و ۱۵۸۶ حادثه همچون واژگونی خودرو، نشت گاز، محبوس شدن شهروندان در منزل و آسانسور، سقوط از ارتفاع، سقوط در چاه، آوار ساختمان، گیر افتادن اعضای بدن شهروندان اتفاق افتاده است، افزود: امسال در مجموع برای ۲۴۸۴ مورد حریق و حادثه در آتش‌نشانی اعزام و رسیدگی شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد ادامه داد: این حوادث و حریق در مجموع ۱۱۰ نفر مجروح، ۱۷ نفر فوتی و ۳۳۶ نفر نجات یافته از سوی آتش‌نشانان داشته است و در این حوادث تعدادی از آتش نشانان نیز مجروح شدند؛ بیشترین علت بروز حوادث و حریق ناآگاهی مردم از مسائل ایمنی است و نقش تمام افراد جامعه به‌ویژه خانواده‌ها و به صورت شاخص مادران در کاهش حوادث با رعایت نکات ایمنی بسیار پررنگ است.

وی بیشترین حریق در سال جاری را مربوط به سهل انگاری و بی احتیاطی با وقوع ۲۴۶ مورد آتش سوزی اعلام کرد و افزود: بیشترین حوادث استان نیز آب‌گرفتگی منازل در سیل اخیر بوده است که با توجه به اینکه وظیفه اصلی ما رسیدگی به شهروندان هم از لحاظ جانی و هم از لحاظ مالی است، در بحث سیلاب‌ها تمرکز بر تخلیه آب منازل بود.

حسینی‌پور با اشاره به اهمیت امر آموزش عمومی در جامعه، افزود: آموزش‌ها در حال حاضر در کارخانه‌ها، مدارس و پادگان‌های نظامی است، اما با توجه به نیاز عمومی جامعه به این آموزش‌ها، تقاضا داریم برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم آموزش‌های آتش‌نشانی و ایمنی را در مساجد محلات ارائه دهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 608921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.