اطلاعات عرصه‌های فضای سبز و معابر منطقه ۵ به‌روز شد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از به‌روزرسانی اطلاعات فضای سبز و معابر این منطقه خبر داد و گفت: در این طرح، مساحت دقیق تشتک‌های درختان که بیشتر به‌منظور آبیاری درختان طراحی می‌شود، برداشت و سطح آنها از مساحت فضای سبز کم شد که این موضوع هزینه قراردادهای نگهداری فضای سبز را نیز کاهش می‌دهد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت وجود بانک اطلاعاتی که می‌تواند در نیازسنجی‌ها و شناسایی کمبودها کمک زیادی به برنامه‌ریزان کند، از هدررفت منابع مالی به شکل قابل ملاحظه‌ای نیز جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: اگر میزان دقیق عرصه‌های فضای سبز منطقه پنج مشخص شود و سطح سخت از آن جدا شده باشد، هنگام عقد قرارداد با پیمانکار جهت نگهداری از فضاهای سبز به میزان قابل توجهی شاهد صرفه‌جویی در منابع مالی خواهیم بود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات فضای سبز و معابر این منطقه، شامل تعداد درختان و مکان دقیق هر درخت، نوع آبیاری و نوع هر درخت به همراه گونه‌شناسی مربوط به آنها، همچنین مساحت دقیق سطح سخت و سبز موجود در پارک‌های سطح این منطقه شناسایی شد.

وی ادامه داد: در این طرح تمام اقلام اطلاعاتی موجود در رفیوژهای معابر منطقه پنج شامل سطح گل‌کاری‌ها نقشه‌برداری شده است.

کارگر اظهار کرد: در طرح به‌روزرسانی اطلاعات فضای سبز و معابر این منطقه، مساحت دقیق تشتک‌های درختان که بیشتر به‌منظور آبیاری درختان طراحی می‌شود نیز برداشت شد و سطح آنها از مساحت فضای سبز کم شد که این موضوع هزینه قراردادهای نگهداری فضای سبز را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

کد خبر 608880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.