تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم مطابق با استانداردهای بین‌المللی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی این کلان‌شهر مطابق با استانداردهای بین‌المللی است، گفت: در شهر قم به ازای هر ۵۰ هزار نفر، یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، عباس جعفری اظهار کرد: گستردگی عملیات و خدمات امدادی سازمان آتش‌نشانی از زلزله تا صید حیوانات بسیار زیاد بوده است و در تصادفات و گیر افتادگی در خودروها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به صنعتی شدن شهر قم و توسعه خدمات سازمان آتش‌نشانی، افزود: در چند سال اخیر با تلاش‌های شهرداری و بودجه‌هایی که از دفتر مقام معظم رهبری به شهر قم تخصیص یافته است، توانستیم از بسیاری از نظرها به سطح استاندارد دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی این کلان‌شهر مطابق با استانداردهای بین‌المللی است، گفت: در شهر قم به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و ساختمان مادر آتش‌نشانی نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم تا دهه فجر افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه استاندارد بین‌المللی رسیدن به محل حادثه چهار دقیقه است، تصریح کرد: این زمان در قم حدود سه دقیقه و ۲۰ ثانیه است که با توجه به جانمایی درست ایستگاه‌ها و تعداد ایستگاه‌ها توانسته‌ایم نسبت به سرانه بین‌المللی شرایط خوبی داشته باشیم.

جعفری از ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی به تمام ساختمان‌های تجاری خبر داد و افزود: به تمام مراکز تجاری اخطارهای لازم داده شده و تعدادی از ساختمان‌های تجاری ایمن‌سازی شده است و از هیئت مدیره پاساژها و این مراکز درخواست همکاری با سازمان آتش‌نشانی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان در چند سال اخیر آموزش مردم و نیروهای داوطلب برای افزایش ایمنی در سطح شهر است که در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر توجه شهروندان به مسائل ایمنی، گفت: بسیاری از حوادث بزرگ از یک حادثه کوچک و قابل‌کنترل به وجود می‌آید که با یک آموزش و به‌روز نگه‌داشتن تجهیزات ایمنی ساختمان می‌توانیم از آن پیشگیری کنیم.

کد خبر 608865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.