لزوم ممانعت از اجرای طرح دو نقشه‌ای در صدور پروانه ساختمانی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ضرورت رفع مشکل طرح دو نقشه‌ای بودن در صدور پروانه ساختمانی به عنوان یکی از راهکارهای مقابله با هرج و مرج در ساخت‌وساز شهری، گفت: تثبیت و اجرای این طرح در انتظار کمیسیون ماده ۵ است.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تأکید بر ضرورت تشکیل شورای معماری مناطق با هدف ایجاد سامانه ملی و کنترل بیشتر ساخت‌وساز در شهر، اظهار کرد: موضوع تک‌نقشه‌ای در سال ۹۸ پس از تصویب شورای اسلامی شهر با مصوب کمیسیون ماده ۵ به مدت یک سال اجراِیی شد، اما ادامه آن نیاز به کمیسیون ماده ۵ داشت که متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور با حضور استاندار و نظر موافق وی در تشکیل شورای معماری در مناطق ده‌گانه با ریاست مدیر منطقه و دبیری معاون شهرسازی تعریف شد، افزود: این موضوع حدود یک سال است که باید در کمیسیون ماده ۵ مطرح شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نادیده گرفتن مباحث از سوی اداره کل راه و شهرسازی، گفت: اداره کل راه و شهرسازی مانع تصویب اجرای این طرح شده است و استقبال نکردن از این موضوع سبب شده است تا همچنان روند ساخت‌وساز مانند گذشته دو نقشه‌ای باشد، در حالی که وظیفه نظارتی اداره کل در این زمینه پابرجا است.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکل طرح دو نقشه‌ای بودن در صدور پروانه ساختمانی به عنوان یکی از راهکارهای مقابله با هرج و مرج در ساخت‌وساز شهری، تاکید کرد: موضوع دوباره به معاون فنی و عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی منعکس شده است و همچنان منتظر کمیسیون ماده ۵ هستیم تا مشکلات رفع شود.

کد خبر 608857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.