زاهدی‌وفا باید به گستردگی وزارت کار توجه کند

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: پیش از انتخاب هر شخصی برای وزارت کار باید به گستردگی حوزه آن توجه کرد و فردی توانمند و مسلط برای این وظیفه انتخاب شود. همچنین خواستاریم به دور از جریانات سیاسی، با بررسی توانمندی‌ها و عملکرد وزیر پیشین و شناسایی نقطه ضعف‌ها، صلاحیت آقای زاهدی وفا را تعیین کنند.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همانطور که از نام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیداست، یک وزارتخانه تلفیقی، چندمنظوره و بزرگترین و پرمخاطب‌ترین وزارتخانه کشور است. وزارت کار تنها وزارتخانه‌ای است که ۴۰ درصد جریانات کشور در آن نهفته است و ۱۰ مدیر کل در حوزه وزارتی در هر استان دارد که در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، رسیدگی به امور نیازمندان و درمان در قالب سازمان فنی و حرفه‌ای، بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون، سازمان بهزیستی، سازمان تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، صندوق بیمه روستاییان و عشایر، صندوق بازنشستگی و صندوق کارآفرینی امید فعالیت می‌کنند.

وزارت کار بزرگترین و پرمخاطب‌ترین وزارتخانه است

وی افزود: بالغ بر ۶۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است و این سازمان باید پاسخگوی مطالبات آنان باشد. بنابراین اینکه گفته می‌شود، وزارت کار بزرگترین و پرمخاطب‌ترین وزارتخانه است، اغراق نیست. این وزارتخانه وظیفه رسیدگی به بخش تعاون کشور که براساس قانون اساسی باید سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور داشته باشد را نیز بر عهده دارد. بنابراین باید وزیری برای این وزارتخانه انتخاب شود که سرآمد سایر وزرا بوده و توانمند، قوی‌، مقتدر، با تجربه و صادق‌ترین وزیر برای این وزارتخانه انتخاب شود. در همه ادوار گذشته در این وزارتخانه وزرایی حضور یافته‌اند که توانایی رسیدگی به همه امور آن را نداشته‌اند و اگر نقصانی در حوزه این وزارتخانه پیش آمده ناشی از عملکرد وزرای ناتوان آن بوده است.

آقای عبدالملکی توانمندی کافی برای اداره وزرات کار را نداشت

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: آقای عبدالملکی با همه محاسنی که داشت، به دلیل نداشتن توانمندی کافی برای اداره چنین وزارتخانه بزرگی نتوانست موفق عمل کند. این وزارتخانه در میان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، اجتماعی و سمن‌ها، بیشترین مخاطب را دارد. یکی از دلایل رفتن وزیر پیشین این وزارتخانه این بود که در افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

برشان اضافه کرد: من نمی‌خواهم بگویم شخصی که اکنون به مجلس معرفی شده، مجموعه این ویژگی‌ها را دارد یا خیر. اما باید توجه داشت دولت برای معرفی وزیر اختیار داشته و پس از آن مجلس مختار به ارائه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی است. سوال اینجاست که آیا آقای زاهدی وفا مجموعه توانمندی‌ها برای اداره چنین وزارتخانه گسترده‌ای را دارد یا خیر. اکنون دولت تشخیص داده و ایشان را معرفی کرده و قطعاً ایشان نیز برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس رایزنی خواهد کرد اما نمایندگان حساسیت موضوع را می‌شناسند و باید با بررسی عملکرد وزرای گذشته برای انتخاب وزیر کار تصمیم‌گیری کنند.

مطالبات جامعه کارگری در اصفهان همگام با کشور است

وی تصریح کرد: اگر آقای زاهدی وفا حتی توانایی نسبی برای اداره وزارت کار را داشته باشد می‌تواند انتخاب خوبی باشد. استان اصفهان به عنوان دومین استان صنعتی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مطالبات جامعه کارگری آن همگام با کشور است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خاطرنشان کرد: پیش از انتخاب هر شخصی برای این وزارتخانه باید به گستردگی حوزه آن توجه کرد و فردی توانمند و مسلط برای این وظیفه انتخاب شود. همچنین خواستاریم به دور از جریانات سیاسی، با بررسی توانمندی‌ها و عملکرد وزیر پیشین و شناسایی نقطه ضعف‌ها، صلاحیت آقای زاهدی وفا را تعیین کنند.

کد خبر 608840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.