یک پایان به‌یادماندنی برای فیفای فراموش نشدنی!

یک بار دیگر هواداران فوتبال و عاشقان دنیای بازی‌های ویدیویی فرصت دارند تا عنوان جدید بازی‌های فیفا را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به رسم هر سال، بازی ویدئویی فیفا ۲۳ برای علاقه‌مندان به دنیای بازی‌ها و فوتبال عرضه شد و در دسترس همگان قرار گرفت تا بتوانند آخرین نسخه از این فرنچایز را تجربه کنند.

طرفداران ورزش محبوب فوتبال، امروز شاهد عرضه نسخه جدیدی از سری بازی‌های ورزشی فیفا بودند. بازی فیفا ۲۳ هم‌اکنون در دسترس کاربران است تا بتوانند آن را تجربه کنند. این بازی روی کنسول‌های پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، ایکس‌باکس وان، گوگل استدیا و پی‌سی در دسترس است.

نقدها و نمرات بازی فیفا ۲۳ منتشر شده‌اند که نشان از بهبود این بازی شبیه‌ساز فوتبال دارد و به ظاهر کمپانی EA به عنوان تولیدکننده این اثر محبوب، وداعی شایسته با آخرین عنوان این فرنچایز داشته است. سایت مطرح گیمرزآردی در توصیف بازی جدید فیفا گفته: بازی فیفا ۲۳ نتیجه‌ای از تمام نسخه‌های پیشین این مجموعه است و تعادل خوبی از ویژگی‌ها و بهبودها را در خود دارد که آن را به بهترین شبیه‌ساز فوتبال تمام دوران‌ها تبدیل می‌کند. اضافه شدن ویژگی "هایپرموشن ۲" چیزی بود که فیفا به آن احتیاج داشت.

بازی فیفا از سال‌ها پیش طیف عظیمی از بازی‌بازان را درگیر خود کرده و به واسطه بخش‌های متنوعی که در خود جای داده، همواره توانسته است رضایت کاربرانش را جلب کند. امکانات و دنیای وسیع بازی آفلاین در کنار بخش هیجان‌انگیز بازی آنلاین با نام Ultimate، دستخوش تغییرات بزرگ و قابل توجهی شده‌اند که باعث می‌شود عاشقان فوتبال نتوانند دست رد به سینه آن بزنند.

در بخش آنلاین بازی تحولات عظیمی از جمله شیمی میان بازیکنان و همچنین تغییر پست بازیکن‌ها در زمین مسابقه روی داده که دست بسیاری از بازیکنان را برای بازی بازتر می‌کند. از سوی دیگر استفاده از سرمربیان واقعی، پیچیده‌تر شدن کنفرانس‌های مطبوعاتی قبل و بعد از مسابقات و بررسی عملکرد شما به عنوان سرمربی در نقل و انتقالات هر تیم، جلوه بهتری به بخش آفلاین بازی بخشیده است.

در کنار این موارد، بخش فوتبال خیابانی با نام Volta نیز پیشرفت خوبی داشته و علاقه‌مندان این بخش از بازی فیفا می‌توانند لحظات خاطره‌انگیزی را با تکنیک‌های بیشتر و آزادی عمل بهتر تجربه کنند.

مهم‌ترین قسمت هر بازی فیفا که سالانه منتشر می‌شود، گیم‌پلی آن است. گیم‌پلی این بازی بهبودهای بسیار خوبی داشته است، اما در کنار آن مشکلاتی دارد که به نظر می‌رسد با گذشت زمان و ارائه به‌روزرسانی‌های بعدی حل خواهد شد. سیستم پاس‌کاری در بازی کاملاً بهبود یافته است و دیگر مانند نسخه پیشین شاهد پاس‌های اشتباه و عجیب و غریب نخواهیم بود. تجربه بسیاری از کاربران در سال گذشته نشان داد که هوش مصنوعی بازی درک کاملی از تمام پاس‌های شما در زمین مسابقه ندارد اما به لطف بهبود هوش مصنوعی، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

البته هوش مصنوعی نه فقط در ارسال پاس‌ها، بلکه در عملکرد مدافعان نیز تأثیر خوبی گذاشته است. جایگیری مدافعان و دفاع خودکار سیستم بازی ساده‌تر و بهتر شده تا به ثمر رساندن گل باز هم سخت‌تر شود. کم شدن سرعت بازی از دیگر نکاتی است که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد و همان‌طور که نسخه ۲۲ از این بازی به نسبت فیفا ۲۱ سرعت کمتری داشت، در نسخه جدید نیز این اتفاق افتاده و فاکتور سرعت نمی‌تواند به تنهایی برگ برنده شما در مسابقات باشد.

شیوه زده شدن پنالتی‌ها، کرنرها و ضربات ایستگاهی به طور کلی از نو نوشته شده‌اند. به ثمر رساندن پنالتی‌ها از گذشته نیز ساده‌تر شده و برعکس آن، کرنرها و ضربات ایستگاهی چالش‌های بیشتری پیش روی شما می‌گذارد. حالا به جز تنظیم زاویه‌ی کلی زدن ضربه، باید محلی از توپ که می‌خواهید به آن ضربه بزنید را تعیین و سپس اقدام به سانتر توپ روی دروازه کنید. ضربات ایستگاهی نیز دقیقاً با چنین تغییری همراه شده‌اند و برای به ثمر رساندن آن‌ها نیاز به تمرین کردن و افزایش مهارت خواهید داشت.

پس از اشاره به نکات مثبت، لازم است اشاره کنیم که بازی فیفا ۲۳ در اجرای دستورات تاکتیکی بسیار آزاردهنده است. این مورد وقتی حین بازی با سرعت زیاد در حرکت هستید و می‌خواهید جهت دویدن خود را تغییر دهید، بیشتر به چشم می‌آید. البته طی سال‌های گذشته، همواره نسخه‌های ابتدایی این بازی با مشکلات خاصی همراه بوده که به مرور زمان این مشکلات بر اساس نظرات کاربران برطرف شده است.

برخلاف گیم پلی که مهم‌ترین بخش بازی است، همواره مهم‌ترین تغییرات مربوط به گرافیک بازی هستند. در نسخه فیفا ۲۳، انیمیشن‌ها تنوع بسیار بیشتری دارند و بازیکنان شکلی بسیار شبیه به واقعیت دارند. استادیوم‌ها و چمن ورزشگاه‌ها به خوبی طراحی شده‌اند. همچنین کیفیت تور دروازه‌ها و تماشاگران حاضر در استادیوم هم پیشرفت قابل توجهی داشته است. زوایای جدیدی برای دوربین‌ها هنگام پرتاب‌های اوت و برخی اتفاقات حساس بازی در نظر گرفته شده که واقع‌گرایی آن را افزایش داده است.

در نهایت، بهترین و جامع‌ترین توصیف درباره عنوان جدید فیفا ۲۳ را نشریه دیلی استار ارائه کرده است: با یک بازی عظیم و کاملاً فوتبالی مواجه هستیم. خداحافظی با این فرنچایز به‌طور قطع باعث ناراحتی طرفداران خواهد شد، اما EA با چهره‌ای نو فرصت دارد تا دوباره همه چیز را بسازد و حتی در آینده محصولات بهتری ارائه کند.‌

همکاری میان فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و شرکت الکترونیک آرتز با عرضه بازی فیفا ۲۳ به پایان می‌رسد و باید منتظر ماند و دید در سال آینده، این شرکت بزرگ بازی‌سازی چه تحولی در عنوان‌های خود ایجاد می‌کند.

کد خبر 608818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.