۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
بازگشت همه به سوی لیگ!

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر پس از وقفه‌ای کوتاه از امروز (شنبه) پیگیری خواهد شد و تا روز یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پس از تعطیلات فیفادی و بازگشت ملی‌پوشان به تمرینات باشگاهی، از روز شنبه _نهم مهرماه_ پیگیری خواهد شد و تا روز یکشنبه _دهم مهرماه_ نیز ادامه خواهد داشت. ناگفته نماند که تمام رقابت‌های این هفته بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

آلومینیوم اراک _ ملوان؛ جدال برای نجات

شاگردان مهدی رحمتی و مازیار زارع در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم از ساعت ۱۸ امروز _شنبه نهم مهرماه_ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این مسابقه در شرایطی انجام می‌شود که پنج دیدار گذشته این تیم با یک تساوی، دو پیروزی برای آلومینیوم و دو برد برای ملوان به پایان رسیده است. شاگردان مهدی رحمتی از شش بازی برگزار شده با کسب یک برد، دو تساوی و سه باخت هم‌اکنون با پنج امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارند. ملوانان نیز تا هفته ششم موفق ظاهر نشده‌اند و با کسب دو تساوی و سه باخت با دو امتیاز انتهای جدول رقابت‌های لیگ برتر را از آن خود کرده‌اند. بدون تردید این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و هر دو سرمربی جوان لیگ برتر در نظر دارند از همین هفته تیم‌های خود را احیا کنند.

بازگشت همه به سوی لیگ!

نساجی مازندران _ نفت مسجد سلیمان؛ دوئل جذاب مطهری و مهاجری

نساجی مازندران و نفت مسجد سلیمان نیز روز شنبه از ساعت ۱۸ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. پنج دیدار گذشته این دو تیم با سه تساوی و دو پیروزی به نفع نساجی به پایان رسیده است و همین موضوع سبب شده است رضا مهاجری برای جدال با نساجی انگیزه بالایی داشته باشد. شاگردان مطهری از شش هفته گذشته لیگ برتر موفق به کسب یک برد، سه تساوی و دو شکست شده‌اند تا با شش امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار بگیرند.

نفتی‌های مسجد سلیمان نیز در این فصل عملکرد مطلوبی از خودشان ارائه داده‌اند و با دو تساوی، دو پیروزی و دو شکست موفق شده‌اند با هشت امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار بگیرند. رقابت نساجی و نفت از این حیث اهمیت بالایی دارد که مهاجری برای ادامه روند پیروزی‌های خود به چیزی جز سه امتیاز فکر نمی‌کند و مطهری نیز در تلاش است تا خود را به جمع تیم‌های بالانشین برساند.

بازگشت همه به سوی لیگ!

گل گهر سیرجان _ استقلال تهران؛ جنگ همسایه‌ها

شاگردان ساپینتو از ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه به مصاف گل‌گهر سیرجان خواهند رفت و این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که هر دوتیم برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنند. نکته جالب توجه در رابطه با پنج دیدار گذشته دو تیم، برتری مطلق استقلال تهران در مقابل حریف سیرجانی است. آبی‌پوشان پایتخت با کسب ۱۱ امتیاز از شش بازی برگزار شده در جایگاه سوم جدول قرار دارند و گل‌گهری‌ها که از شش بازی موفق شده‌اند سه تساوی و سه پیروزی را در کارنامه خود ثبت کنند با ۱۲ امتیاز در جایگاه دوم جدول به سر می‌برند.

بدون شک یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته هفتم جدال امیر قلعه‌نویی با ساپینتوی پرتغالی است، چرا که هر دو سرمربی سبک‌های متفاوتی را از خودشان ارائه می‌کنند و به فوتبال تهاجمی تمایل زیادی دارند.

فولاد خوزستان _ مس کرمان؛ فوتبال اقتصادی

از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فولاد خوزستان و مس کرمان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.به نظر می‌رسد دیدار جواد نکونام و فرزاد حسین‌خانی یک فوتبال اقتصادی باشد، چرا که از پنج دیدار گذشته دو تیم، یک پیروزی برای فولاد و دو برد برای مس کرمان بوده و دو بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است اما نکته قابل ذکر این جا است که هیچ‌یک از این رقابت‌ها بیش از دو گل نداشته است و این موضوع ثابت می‌کند به احتمال زیاد شاهد یک رقابت تدافعی باشیم.

فولاد با کسب ۹ امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار دارد و مس کرمان نیز با پنج امتیاز رده دوازدهم را از آن خود کرده است. در نهایت باید دید سرمربی‌های دو تیم عملکرد متفاوتی را از خودشان ارائه می‌دهند یا خیر؟!

بازگشت همه به سوی لیگ!


ذوب آهن _ پیکان؛ تارتار طلسم شکنی می‌کند؟

گاندوهای اصفهان از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف پیکان خواهند رفت و این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که ذوب‌آهن اصفهان در پنج مصاف گذشته خود با شاگردان حسینی پیروز نشده‌اند و پیکان تهران نیز با چهار پیروزی و یک تساوی نتایج قاطعی را در برابر این تیم رقم زده است. سبزپوشان اصفهان از شش بازی گذشته موفق به کسب شش تساوی شده‌اند و با شش امتیاز در جایگاه دهم جدول ایستاده‌اند. خودروسازان نیز در شش بازی قبلی خود، دو تساوی، دو پیروزی و دو شکست ثبت کرده‌اند تا با هشت امتیاز رده نهم جدول را از آن خود کنند. بدون تردید تارتار برای به‌دست آوردن اولین پیروزی خودش در لیگ بیست‌ودوم انگیزه زیادی برای شکست مجتبی حسینی دارد و پیکان نیز در تلاش است تا جایگاه خودش را ارتقا دهد.

سپاهان _ هوادار تهران؛ مورایس به کورس برمی‌گردد؟

در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر، سپاهان اصفهان و هوادار تهران به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که سپاهان اصفهان در این فصل علی‌رغم مهره‌های تأثیرگذار آنچنان که باید و شاید موفق عمل نکرده است و از شش بازی گذشته خودش تنها دو پیروزی کسب کرده است و با رقم زدن سه تساوی و یک باخت هم‌اکنون با ۹ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد.

هوادار تهران نیز اگرچه امتیاز زیادی جمع نکرده است اما با پنج امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد. زردپوشان اصفهان از جمله تیم‌هایی هستند که فیفادی برایشان فرجه‌ای بود تا خود را پیدا کنند و به کورس بازگردند. ساکت الهامی نیز با هدف شکست شاگردان مورایس قصد دارد جایگاه خود را ارتقا دهد و باید دید در نهایت این رقابت چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

بازگشت همه به سوی لیگ!

پرسپولیس تهران _ تراکتور تبریز؛ در انتظار دیدار بدون جنجال

بدون تردید یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر تقابل تی تی‌ها و قرمزپوشان پایتخت است. قربان بردیف که تا پیش از تعطیلات فیفادی موفق شده بود روند تیمی خودش را ارتقا دهد در نخستین آزمون جدی خود پس از وقفه یک ماهه لیگ باید به مصاف یحیی گل‌محمدی برود که از شش بازی گذشته خود چهار برد و دو تساوی را به دست آورده است تا با ۱۴ امتیاز صدر جدول را در اختیار بگیرد.

تراکتور نیز با هشت امتیاز در جایگاه ششم جدول ایستاده است و بدون تردید در نظر دارد با کسب سه امتیاز خود را به کورس نزدیک کند. رقابت تراکتور و پرسپولیس همیشه از حواشی و جنجال‌های بسیار زیادی برخوردار بوده است و بدون شک همه فوتبال دوستان قصد دارند یک رقابت بدون حاشیه را دنبال کنند.

بازگشت همه به سوی لیگ!

صنعت نفت آبادان _ مس رفسنجان؛ فرار از قعر

در هفته هفتم رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم، صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که پنج دیدار گذشته این تیم با دو تساوی، دو پیروزی برای مس رفسنجان و یک برد برای صنعت نفت به پایان رسیده است. برزیلی‌های آبادان که با بحران سرمربی دست‌وپنجه نرم می‌کردند با پیوستن بهنام سراج به این تیم باید به مصاف حریف بابرنامه و پرمهره خودشان بروند.

شاگردان ربیعی هم از شش بازی خود یک پیروزی و پنج تساوی کسب کرده‌اند و با هشت امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارند. در سوی مقابل صنعت نفت نیز با چهار امتیاز جایگاه پانزدهم جدول را در اختیار گرفته است. حال باید دید سراج در اولین محک جدی خود موفق به کسب چه نتیجه‌ای می‌شود.

کد خبر 608816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.