معضلات مجموعه‌های ورزشی پایتخت رفع شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از چالش‌های جدی مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی مجموعه‌های ورزشی است.

نرگس معدنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مقطعی بنا بر صلاح‌دید، مجموعه‌های ورزشی از مناطق گرفته شد و به سازمان ورزش شهرداری تهران تحویل شد، دلیل این تصمیم این بود که شاید اگر مدیریت متمرکز بر مجموعه‌ها و به‌روزرسانی آنها وجود داشته باشد، اقدامی یکپارچه، مؤثر و مقرون به صرفه انجام می‌شود و تا حدودی در تحقق برخی از اهداف، نتایج خوبی حاصل شد، اما نیازها و به‌روزرسانی‌ها کامل رفع نشد، چرا که سازمان ورزش امکان صرف بودجه کافی در این زمینه را ندارد.

وی با بیان اینکه تعدادی از مراکز ورزشی تعطیل شده یا نیمه‌تعطیل و غیرفعال است، ادامه داد: مشکلات مختلفی در این خصوص وجود دارد، به همین منظور از شهرداری تهران خواستیم تا لایحه نحوه بهره‌برداری مجموعه‌های ورزشی را به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مراکز ورزشی باید به سطوح فرامنطقه‌ای، منطقه‌ای، ناحیه‌ای و محله‌ای تقسیم شود. اکنون سازمان ورزش و معاونت اجتماعی در حال تدوین و استخراج الگوی بهره‌برداری در سطوح مختلف است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از مجموعه‌های ورزشی تعطیل شده و به‌روزرسانی نشده است و همین موضوع موجب شد تا درصد بالایی از ظرفیت‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهر از دسترس شهروندان خارج شود و مدیریت شهری نتواند خدمات مناسبی را در این حوزه به شهروندان ارائه کند.

معدنی‌پور گفت: ضرورت دارد لایحه از سوی شهرداری تهران درباره نحوه بهره‌برداری مجموعه‌های ورزشی ارائه شود، زیرا یکی از چالش‌های جدی مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، مجموعه‌های ورزشی است.

کد خبر 608812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.