احداث پل دوربرگردان در نقطه پرتردد شهر/ مناسب‌سازی صددرصدی پارک‌ها

شهرداری فلاورجان طی یک سال گذشته اقدامات ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف شهری در راستای حل مشکلات و دستیابی به توسعه پایدار انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فلاورجان یکی از شهرهای تاریخی استان اصفهان است که در ۱۸ کیلومتری شرق کلان‌شهر اصفهان و در شهرستان فلاورجان قرار دارد. این شهرستان از شمال با شهرستان خمینی‌شهر، از شرق با شهرستان اصفهان، از جنوب با شهرستان مبارکه و از غرب با شهرستان نجف‌آباد و لنجان همسایه و شامل شهرهای فلاورجان، قهدریجان، کلیشاد و سودرجان، شهر ابریشم و ایمانشهر است

شهرداری فلاورجان طی یک سال گذشته اقدامات ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف شهری انجام داده و با اجرای پروژه‌های کاربردی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان، گامی مهم برای توسعه شهر برداشته است. مدیران این شهر معتقد هستند که شهرداری وظیفه دارد با همت و کار شبانه‌روزی و مشارکت شهروندان طرح‌های مورد نیاز شهر را به سرعت اجرا کند.

شهردار فلاورجان خواهان همکاری هرچه بیشتر شهروندان برای تسهیل در پیشبرد پروژه‌های مختلف شهر است؛ برای اطلاع از مهم‌ترین اقدامات شهرداری طی یک سال گذشته با محمدعلی عزیزی، شهردار فلاورجان گفت‌وگویی انجام داده‌ایم. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ به چه میزان است؟

در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، ۴۵ درصد بودجه در بخش جاری و ۵۵ درصد در بخش عمرانی پیش‌بینی شده و با ۵۹ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ بر مبنای رقمی بیش از ۵۶۴ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است‌.

اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز شهری چیست؟

سرانه فضای سبز کشوری ۱۲ مترمربع است، درحالی‌که سرانه فضای سبز شهری فلاورجان درحال‌حاضر ۲۷ مترمربع است. تمام فضای سبز شهر با آب خام آبیاری می‌شود و شهرداری قطره‌ای آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌کند. آب فضای سبز از بسیاری چاه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی تأمین می‌شود و استفاده از پساب فاضلاب نیز در دستور کار شهرداری فلاورجان قرار دارد.

مساحت پارک‌های سطح شهر حدود ۱۰ هکتار است و اصلاح و نوسازی مبلمان بوستان میثم شامل نوسازی نیمکت، سطل‌های زباله، اصلاح روشنایی، اصلاح و واکاوی فضای سبز، لایروبی و هرس و پاجوش زنی درختان پارک‌ها و رفیوژهای فضای سبز انجام شده است.

شهرداری در بودجه سال جاری حدود ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی فضای سبز شهری تخصیص داده است و برای سال ۱۴۰۲ نیز پیش‌بینی تخصیص ۱۹ میلیارد ریال را داریم.

پارک‌های شهر برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است؟

بله، رمپ‌های استاندارد در ورودی‌های پارک‌ها برای عبور ویلچر معلولان ایجاد شده و طی یک‌سال گذشته، تقریباً بعضی از پارک‌ها ۶۰ درصد یا به صورت صددرصد مناسب‌سازی شده است، رمپ ورودی معلولان ایجاد شده و با نصب تابلوی محل تردد معلولان، پارک ممنوع و نصب آبخوری‌های مناسب، فضای این پارک برای معلولان و توان‌یابان مناسب‌سازی شده است.

اقدامات شهرداری برای رونق گردشگری شهر چه بوده است؟

در راستای بهسازی پارک‌ها، توجه به مبلمان شهری، توسعه خدمات شهری و افزایش کمیت و کیفیت خدمات شهری و توسعه عمران شهری، تهیه طرح‌های گردشگری در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تاکنون بهسازی و نوسازی مبلمان شهری، بهسازی و نوسازی مبلمان پارک‌ها به خصوص پارک میثم به عنوان پارک اصلی شهر انجام شده است.

شهرداری به منظور کسب درآمد پایدار و کمک به توسعه شهر در حال بررسی منابع درآمدی است.

اهم پروژه‌های عمرانی شهرداری فلاورجان چیست؟

پروژه پل دوربرگردان، پروژه تکمیل مجموعه ورزشی گار ماسه با ۲۰ میلیارد ریال، پروژه تکمیل خیابان خط لوله، پروژه زیرسازی و آسفالت معابر با اعتباری از ۶۰۰ میلیون تا دو میلیارد ریال، پروژه لوله‌گذاری، بهسازی و دفع آب‌های سطحی از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون، پروژه پیاده‌روسازی از ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون و پروژه تکمیل لوله‌گذاری گارماسه از اهم طرح‌های در دست انجام شهرداری است.

اقدامات شهرداری برای روان‌سازی ترافیک شهر چه بوده است؟

سال ۱۴۰۰ پروژه پل دور برگردان، حدفاصل خیابان‌های فاضل هندی و ملاصدرا با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در راستای تسهیل در تردد درون‌شهری و برون‌شهری شهروندان و نزدیک شدن این پل به میدان جانبازان و بلوار امام رضا (ع) به منظور تردد در مسیر دیگر شهرهای شهرستان از جمله قهدریجان و زازران اجرا شد.

کد خبر 608786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.