۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
هدف علم بیوفیزیک چیست؟

یک منجم و ستاره‌شناس گفت: هدف از مطرح شدن علم بیوفیزیک بررسی روند رشد حیات در مناطقی است که از شرایط آب‌وهوایی مناسبی برخوردار نیست و تلاش دارد به پاسخ این سوال که آیا پیدایش حیات در مریخ امکان‌پذیر است، دست پیدا کند.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت دانش نجوم، اظهار کرد: امروزه اگر به جهان اطراف خود بنگریم، متوجه می‌شویم که تمام مسائل و پیشرفت‌های اخیر مبتنی بر علم فیزیک بوده است و این علم نیز به‌نوعی با اخترفیزیک و کیهان‌شناسی در ارتباط است.

وی افزود: در علم اخترفیزیک و کیهان‌شناسی مباحث مختلفی از جمله مسائل مربوط به شرایط کره زمین و پیدایش موجودات زنده مطرح شده و بسیار حائز اهمیت است. اکنون نیز با مطالعه در سیارات دیگر روند پیدایش و تکامل موجودات زنده مورد توجه قرار گرفته و در حال بررسی است.

این منجم و ستاره‌شناس ادامه داد: اکنون یکی از مسائل مطرح نحوه پیدایش آب و منبع اصلی آن در کیهان است؛ برخی معتقدند که آب از طریق سیارک‌ها به زمین آمده است همچنین علمی تحت عنوان بیوفیزیک مطرح شده است که به مطالعه و شناسایی موجودات زنده در سیارات و مناطق دیگر با آب‌وهوایی متفاوت می‌پردازد.

وی تصریح کرد: هدف از مطرح شدن علم بیوفیزیک بررسی روند رشد حیات در مناطقی است که از شرایط آب‌وهوایی مناسبی برخوردار نیست و تلاش دارد به پاسخ این سوال که آیا پیدایش حیات در مریخ امکان‌پذیر است، دست پیدا کند.

منتظری در رابطه با اهمیت مسائل مطرح در علم نجوم گفت: چنین مباحثی مانند بررسی پیدایش حیات که در علم اخترشناسی مطرح شده است، باعث می‌شود این دانش همیشه مورد توجه قرار گیرد و اهمیت این مسائل موجب درگیر شدن تمام علوم با یکدیگر شده است.

وی افزود: امروزه علوم مختلف با کمک یکدیگر تلاش دارند سیارات دیگر را مورد بررسی قرار دهند و همواره در حال بررسی اطلاعات مختلفی برای دست‌یابی به نتیجه‌ای مطلوب و پاسخ به مسائل مطرح شده، هستند.

کد خبر 608738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.