بارسلونا رکورد حضور هواداران در ورزشگاه را شکست

با پشت سر گذاشتن دو سال سخت، حالا باشگاه‌های اروپایی خوشحال هستند که هواداران می‌توانند دوباره بازی‌ها را بدون مشکل در ورزشگاه‌ها تماشا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسپورت، سران باشگاه بارسلونا تمام تلاش خود را می‌کنند تا این باشگاه را به شکوه سابقش بازگردانند و به نظر می‌رسد حداقل در ابتدا، خوان لاپورتا هیجان را ورزشگاه برگردانده است.

بارسلونا در این فصل از رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا موفق شده آمار خارق‌العاده‌ای از لحاظ میانگین حضور هواداران در ورزشگاه به ثبت برساند. در حال حاضر میانگین ثبت شده توسط آبی و اناری‌ها، ۸۳ هزار و ۳۴۸ هوادار در هر مسابقه بوده است. این رقم آن‌ها را در صدر جدول میانگین حضور هواداران در ورزشگاه در اروپا قرار می‌دهد و آنها به عنوان تنها باشگاه اسپانیایی در ۱۰ تیم برتر شناخته می‌شوند.

بروسیا دورتموند در رتبه دوم این رده بندی قرار دارد و بیش از ۸۰ هزار نفر در هر مسابقه در سیگنال ایدونا پارک حضور دارند. سایر تیم‌هایی که از سد ۷۰ هزار عبور کرده اند شامل، بایرن مونیخ، منچستریونایتد، میلان و اینتر هستند.

تاتنهام، مارسی، شالکه و وستهم تیم‌های دیگری هستند که در رده‌های بعدی قرار دارند. با توجه به میانگین حضور ۵۰ هزار نفری در فصل گذشته، ارقام ثبت شده در فصل جاری نشان دهنده افزایش ارزشمند درآمد روز بازی برای باشگاه‌ها است.

البته باشگاه‌ها برای تأمین درآمدهای خود نمی‌توانند صرفاً بر روی ورزشگاهشان تمرکز کنند. برای مثال باشگاه بارسلونا که قصد بازسازی نیوکمپ را دارد، فصل آینده را در ورزشگاه Estadi Lluis Companys با ظرفیت ۵۹ هزار نفر برگزار خواهد کرد. به این ترتیب هواداران کمتری قادر خواهند بود هر مسابقه خانگی بارسا را از نزدیک تماشا کنند.

پس از شیوع کرونا و به تعویق افتادن مسابقات فوتبال در سراسر اروپا، باشگاه‌های مطرح با ضررهای بزرگی مواجه شدند و دوری هواداران از استادیوم‌ها، لطمات جبران ناپذیری به باشگاه‌های مختلف وارد کرد. هیچ باشگاهی از این قاعده مستثنی نبود اما حالا با پشت سر گذاشتن این پاندمی، همه چیز کم کم به حالت سابق بازگشته است.

کد خبر 608680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.