تحریم‌های اقتصادی یکی از موارد جنگ نرم است

امام جمعه موقت اصفهان تحریم‌های اقتصادی را یکی از کوچک‌ترین موارد جنگ نرم دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم دشمن از طریق جنگ نظامی پیروز نشد و اکنون جنگ نرم را به راه انداخته است، هرچند خودشان گفتند تحریم‌هایی که اعمال کردیم جز افتضاح و بی‌آبرویی چیز دیگری نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امروز _جمعه هشتم مهرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه بهترین توشه‌ها، تقوا است، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید در سفر حج توشه تهیه کنید اما تقوا را توشه خود قرار دهید، بر این اساس توشه عمر همه باید تقوا باشد تا زمانی که وارد صحرای محشر شدیم بهترین توشه عمر ما قرار بگیرد.

وی با اشاره به بحث معاد، ادامه داد: معاد جسمانی است و جسم و روح با هم وارد بهشت و یا خدای ناکرده برای برخی، وارد جهنم می‌شود. در قیامت انسان زنده می‌شود و مهم نیست از چه جنس و خاکی باشد مهم این است که خداوند جسم او را زنده می‌کند و روح باز می‌گردد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه‌ای در خصوص تقوا اضافه کرد: "ای بنی آدم شما را زینت دادیم با لباس"؛ لباس زینت و تفاوت بین انسان و حیوان است. حیوان برهنه است و انسان لباس دارد، زیبایی حیوان به برهنگی و زیبایی انسان به لباس و پوشش است.

وی تصریح کرد: در عین حال که لباس زینت و مخصوص انسان است، حضرت آدم و حوا وقتی در بهشت به آن حالت رسیدند حیا وجود آنها را گرفت و خود را پوشاندند. در این راستا قرآن می‌فرماید: لباس تقوا بهتر است که هم حجاب و حیا به همراه نجابت باشد.

میردامادی گفت: در خطبه دوم ابتدا سالروز شهادت امام یازدهم (ع)، که در دامان خود، انسانی را تربیت کرد تا همه مردم دنیا را تربیت کند، تسلیت می‌گویم، همچنین وفات بلبل دشت کربلا و اسرا، حضرت سکینه (ع) را تسلیت عرض می‌کنم.

بهترین صدقه جاریه وقف است

وی با بیان اینکه بهترین باقیات و صالحات وقف است، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: انسان می‌میرد اما سه چیز از او باقی می‌ماند اول آثار علمی، دوم اولاد خوب و سوم صدقه جاریه است که بهترین صدقه جاریه، وقف است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: در اتفاقات هفته جاری دیدیم که قرآن را آتش زدند، باید گفت این افراد در حقیقت خود را آتش زدند. قرآن رحمت، شفا و نجات است، خدایی که ما را خلق کرده، کتاب زندگی را برای ما فرستاده است. ۱۴۰۰ سال می‌گذرد و هر روز درخشندگی و عظمت و تأثیر قرآن در جامعه بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی دانشمندان بر این عقیده هستند که تا پایان قرن بیستم دنیا در برابر قرآن زانو می‌زند چون کتاب فطرت است، تصریح کرد: دشمنی‌هایی که استکبار جهانی با ما می‌کند نه به خاطر این است که سلاح هسته‌ای ساختیم بلکه به این دلیل است که از اسلام می‌ترسد چرا که اسلام آنچنان پیش می‌رود که به روزگار نکبت‌بار آنها خاتمه می‌دهد.

میردامادی گفت: قرآن کتاب عقل، منطق و فلسفه است و کتابی است که هیچ‌گونه کجی و خلاف در آن نیست بلکه شفا و رحمت است. مستکبران جهان، قرآن را مانع ظلم، جنایت و غارتگری خود می‌بینند از این رو خواسته یا ناخواسته آینده، آینده اسلام و برافراشته شدن پرچم قرآن و اسلام است. بر این اساس آنها قرآن را آتش نزدند خود و بشریت را آتش زدند.

نیروی انتظامی ضامن امنیت و نجات کشور است

وی ضمن حمایت از نیروی قهرمان انتظامی از جمله نیروی زمینی، هوایی، دریایی، بسیج و سپاه گفت: آنها ضامن امنیت و نجات کشور هستند و در مقابل تهاجم استکبار جهانی ایستادند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: شاید عده‌ای نگرانی‌هایی از جانب تورم، گرانی، سختی و معیشت داشته باشند که حق هم دارند. اکنون برخی حقوق ۵ میلیونی دریافت می‌کنند اما باید سه میلیون تومان اجاره خانه بدهند هرروز هم بی‌انصافی بیشتر می‌شود طبیعی است که مردم خسته شوند.

وی گفت: رئیس جمهور کشورمان دو شب گذشته در مصاحبه خود نکات جالبی را پیشنهاد کردند که طبق دستور مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد، حسینیه‌ها، مصلی‌ها و اماکن مختلف برگزار شود چرا که مردم حق دارند درد و دل کنند و مشکلات خود را بیان کنند. شنیدن صحبت‌های مردم از طریق کرسی‌های آزاداندیشی نه تنها به زیان حکومت نیست بلکه به نفع حکومت است. این کار باعث می‌شود مردم تخلیه شوند و مردم مشکلات خود را بیان کنند و دولت نقاط ضعف را متوجه شود و در راه علاج مشکلات مردم بکوشد.

میردامادی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های امام صادق (ع) برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بوده است. باید این حرکات در مساجد و دانشگاه‌ها راه اندازی شود تا مردم بتوانند صحبت کنند، انتقاد عامل پیشرفت و ترقی است.

وی با اشاره به نشست هفته دفاع با حضور رهبر معظم انقلاب گفت: در این نشست، رهبر معظم انقلاب نکاتی را خاطر نشان کردند که بسیار ارزنده بود؛ ایشان فرمودند ایران کشور قدرتمند است و دشمن نمی‌تواند پیشرفت‌های ایران را تحمل کند، همچنین نمی‌تواند ببیند کشوری در آینده در مقابل همه قدرت‌ها عرض اندام خواهد کرد از این رو جنگ نظامی را علیه ما راه انداختند و هشت سال این جنگ ادامه پیدا کرد که نتیجه‌ای جز بی‌آبرویی و ذلت برای آنها نداشت.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: در آن زمان از طریق جنگ نظامی پیروز نشدند و فهمیدند از این راه نمی‌توانند ملت را به زانو درآورند، از این رو جنگ نرم را در اشکال مختلف از جمله فرهنگ و اعتقادات از طریق رسانه‌ها و بوق‌های استکباری به راه انداختند و ترتیبی به وجود آورند تا علاقه و ایمان مردم به اسلام کم شود.

وی تحریم‌های اقتصادی را یکی از کوچک‌ترین موارد جنگ نرم دانست و ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که دشمن در دوران جنگ موفق نشد و اکنون وارد جنگ نرم شده است. هرچند خودشان گفتند تحریم‌هایی که اعمال کردیم جز افتضاح و بی‌آبرویی چیز دیگری نداشته است اما دست بردار نیستند و مردم باید در جهت ناامید کردن دشمن بکوشند.

کد خبر 608679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.