چین‌تایپه - ایران/ پیش به‌سوی پیروزی شماره ۹۵!

تیم‌ملی فوتسال ایران در دومین مصاف گروهی خود امروز از ساعت ۲۰ مقابل تیم‌ملی چین‌تایپه قرار خواهد گرفت‌ تا صعودش به مرحله یک‌چهارم نهایی را قطعی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی فوتسال کشورمان امروز _جمعه هشتم مهرماه_ در دومین بازی مرحله‌گروهی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۲ آسیا به میزبانی کویت، از ساعت ۲۰ در سالن سعد عبدالله در مقابل تیم‌ملی چین‌تایپه قرار خواهد گرفت تا به‌نوعی یک‌بازی آسان دیگر را برای محک‌خوردن پیش از مراحل‌حذفی پشت‌سر بگذارد.

شاگردان وحید شمسایی در نخستین بازی‌شان روز _چهارشنبه ششم مهرماه_ از ساعت ۱۷ به‌مصاف تیم‌ملی اندونزی رفتند و با دبل سعید احمدعباسی و تک‌گل‌های مسلم اولادقباد، مهدی اسدشیر و حسین طیبی به برتری قاطعانه و بدون‌دردسر ۵ بر صفر دست پیدا کرد و تورنمنت را در قامت یک مدعی قهرمانی آغاز کرد.

تغییر نسل ایران به قیمت قهرمان‌نشدن احتمالی؟

تیم‌ملی فوتسال ایران، تورنمنت را همانگونه که انتظار می‌رفت شروع کرد و خط‌ونشانی برای رقیبان کشید؛ ایران که در ۱۲ دوره از ۱۵ دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا بر فراز قاره‌کهن ایستاده برای تکرار عادت به چیزی جز قهرمانی در جام شانزدهم فکر نمی‌کند و همچنین به‌دنبال دفاع از قهرمانی دوره قبل است.

صحبت‌های وحید شمسایی اسطوره و سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران پیش از شروع رقابت‌ها در نوع خود جالب‌توجه بود؛ او که به‌عنوان بازیکن تیم‌ملی ایران هشت‌مرتبه در قاره‌کهن به قهرمانی رسیده و برای نخستین‌بار در جام ملت‌های آسیا در قامت سرمربی همراه ایران است گفته بود "با اینکه نتایج این تورنمنت برایمان مهم است اما هدف من متفاوت است" ادعایی که نشان می‌دهد ممکن است شمسایی بیشتر از قهرمانی به ساختن یک‌نسل جدیدِ قهرمان فکر می‌کند و حتی خودش نیز احتمال قهرمان‌نشدن در جام با نسل تغییریافته را می‌دهد.

چین‌تایپه به‌عنوان حریف تیم‌ملی ایران، برای سیزدهمین‌بار در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا حضور پیدا کرده است؛ تیمی که در دوره قبلی (سال ۲۰۱۸) میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا بود و تیم‌ملی ایران با سیدمحمد ناظم‌الشریعه سرمربی وقت‌خود به دوازدهمین قهرمانی‌اش در خاک این کشور دست پیدا کرد.

چین‌تایپه در بازی نخست جام ملت‌های ۲۰۲۲ فوتسال آسیا روز _چهارشنبه ششم مهرماه از ساعت ۲۰ مقابل تیم‌ملی لبنان قرار گرفت و به تساوی یک بر یک رضایت داد. سرمربی تیم‌ملی چین‌تایپه "ژوزه عادل‌آمارانته" از کشور پرتغال است که همراه تایپه‌ای‌ها فکر صعود از مرحله‌گروهی را در سر می‌پروراند و برای این‌کار باید بتواند از ایران امتیاز بگیرد.

صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی با چاشنی پیروزی شماره ۹۵!

شاگردان وحید شمسایی اما آماده‌اند تا پیروزی "شماره ۹۵" تیم‌ملی ایران در تاریخ جام ملت‌های فوتسال آسیا را در برابر چین‌تایپه به‌دست بیاورند (بیشترین پیروزی در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا با ۲ اختلاف بالاتر نسبت به ژاپن از آن ایران است) و با یک بازی کم‌دردسر در مرحله‌گروهی، خودشان را برای مراحل‌حذفی و دیدارهای دشوارتر در مقابل حریفان جدی‌تر مهیا کنند.

ایران با کسب پیروزی در برابر چین‌تایپه می‌تواند به‌عنوان دومین تیم پس از ازبکستان به مرحله یک‌چهارم نهایی شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا در کویت راه پیدا کند.

کد خبر 608640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.