از «آشتی با زمین» تا حضور ۶۸۰ شهروند اصفهانی در کارگاه‌های آموزشی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان پویش‌های مردمی این سازمان را که در راستای اجرای قانون مدیریت پسماند انجام می‌شود، تشریح کرد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن زمان بازگشایی مدارس، پویشی را در خصوص فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند توسط شهروندان با عنوان «شهر زندگی، شهروند مسئول» در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه اجرای پویش شهر زندگی، شهروند مسئول در جهت آگاه‌سازی شهروندان به‌ویژه کودکان در خصوص شناسایی انواع پسماند، تفکیک اصولی آن و تحویل مدیریت شده به مراکز ذی‌صلاح انجام می‌شود، ادامه داد: برای اجرای این پویش، اقداماتی در راستای تفکیک در مبدا پسماندها و تحویل اقلام بازیافتی به خودروهای مستقر در مدارس منتخب انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سطح آموزشی دانش‌آموزان، مسابقه «رؤیای تو در سطل زباله نیست» در نظر گرفته شد که بر معضلات اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و فرهنگی زباله‌گردی تاکید داشت و در جریان برگزاری آن از عکاسان آماتور و حرفه‌ای نیز دعوت کردیم.

وی با بیان اینکه پویش «آشتی با زمین» در محله‌های قائمیه و حصه در حال برگزاری است که در حوزه ارزش، نگهداری و صیانت از محیط زیست برای رده سنی هفت تا ۱۴ سال برگزار می‌شود، اضافه کرد: فاز نخست این پویش در محله قائمیه برگزار شد و فاز دوم آن نیز در محله حصه با مشارکت جمعیت حمایت از حقوق کودکان مهر زنده‌رود در حال برگزاری است.

ساکتی تصریح کرد: پویش آشتی با زمین در هشت گام برگزار می‌شود که در گام‌های اول تا هفتم، کارگاه‌های عملی دوخت کیسه‌های پارچه‌ای، ساخت حجم با استفاده از خشکاله، داستان‌نویسی با محوریت محیط زیست و بازدید از کارخانه پردازش پسماند برگزار شد و گام آخر آن با محوریت استارتاپ‌های فعال در حوزه تقویت نگرش اقتصادمحور در حوزه محیط زیست در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه مدیریت پسماند توسط این سازمان از ابتدای سال جاری با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اضافه کرد: تاکنون حدود ۶۸۰ نفر از شهروندان در این کارگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که این کارگاه‌ها تا پایان امسال به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 608637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.