آغاز طرح آزادسازی طوقه درختان در شاهین‌شهر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر گفت: آزادسازی طوقه درختان خیابان فردوسی با هدف افزایش نفوذ آب به اطراف ریشه، تهویه خاک و هوارسانی مناسب به ریشه، جلوگیری از آسیب به ریشه و طوقه درختان در حال انجام است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شاهین‌شهر، کاووس حقانی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی طوقه درختان سطح شهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه حفظ درختان موجود در فضای سبز شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، اجرای طرح آزادسازی طوقه درختان در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: در بعضی پیاده‌روهای سطح شهر، طوقه درختان بر اثر افزایش حجم طی دوران رشد به وسیله سیمان و آسفالت احاطه می‌شود که موجب جلوگیری از رشد طوقه، مسدود شدن مسیر آبیاری، ممکن نبودن تنفس برای درخت از ناحیه طوقه و خشکیدن درختان بر اثر پوسیدگی‌های قارچی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: هم اکنون آزادسازی طوقه درختان خیابان فردوسی با هدف افزایش نفوذ آب به اطراف ریشه، تهویه خاک و هوارسانی مناسب به ریشه، جلوگیری از آسیب به ریشه و طوقه درختان در حال انجام است.

کد خبر 608576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.