تجلیل از آتش‌نشانان شهرداری گوگد

شهردار گوگد گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری ارتقای آموزش نیروهای آتش‌نشانی و تکمیل تجهیزات واحد آتش‌نشانی است تا در مواقع بحران مشکلی پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین علی‌محمدی امروز_ پنجشنبه هفتم مهرماه_ در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان شهرداری گوگد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان که برای حفاظت از جان و سلامت شهروندان و سرمایه‌های اجتماعی و ملی جان خود را فدا کردند، اظهار کرد: آتش‌نشانان همواره باید آمادگی لازم برای مواقع بحران را داشته باشند و لازم است در این زمینه آموزش‌های به روز را ببینند.

وی با بیان اینکه واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گوگد با شش نیروی انسانی، یک خودروی پیشرو با حجم ۲۰۰۰ لیتر و یک تانکر ۷۰۰۰ هزار لیتری در سه شیفت کاری فعالیت می‌کند، تاکید کرد: در مواقع بحران به اجبار از تانکرهای واحد فضای سبز شهری نیز استفاده می‌شود.

شهردار گوگد خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری ارتقای آموزش نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و تکمیل تجهیزات واحد آتش‌نشانی است تا در مواقع بحران مشکلی پیش نیاید.

علی‌محمدی تصریح کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گوگد علاوه بر شهر، ۹ روستای همجوار را نیز پوشش می‌دهد که با توجه به حجم کم مخزن آب خودروهای آتش‌نشانی در مواقع بحران و طولانی بودن مسیرهای روستایی، کار آبگیری تانکرها و خاموش کردن آتش به تأخیر می‌افتد.

وی ادامه داد: لازم است در این روستاها شیر هیدرانت نصب شود و بخشداری شهرستان از طریق سازمان شهرداری‌ها برای جذب سیستم اطفای حریق در روستاها اقدام کنند، این مهم به کار اطفای حریق سرعت می‌بخشد.

شهردار گوگد از جذب و به کارگیری نیروهای جوان در واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به منظور ارتقای سرعت عمل در مواقع بحران طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ ساختمان آتش‌نشانی شهرداری گوگد با زیربنای ۶۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان شامل محل نگهداری ماشین‌آلات و سایت اداری، سالن امداد و نجات به بهره‌برداری رسید.


کد خبر 608549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.