ضرورت تسریع در پروژه‌های توسعه پارکینگ‌های قم

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم گفت: نبود پیگیری در پروژه یکی از عوامل مهم در کند بودن تملک و احداث پارکینگ در قم است و تملک اراضی برای احداث پارکینگ در مناطق مختلف شهری بسیار پایین و اندک است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر قم، محسن محرری با اشاره به لایحه دریافت مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قم، اظهار کرد: از آنجایی که فشار اجتماعی، فشار پروژه و ماده ۸ بر آن در پروژه‌های پارکینگ مترتب نیست، فرایند تملک در پروژه‌های پارکینگ بسیار کند است.

وی تزریق نشدن نقدینگی را از عوامل مهم در تملکات پارکینگ در قم دانست و ادامه داد: به دلیل مشکلات گذشته در امر نقدینگی، مناطق شهری تمایل و رغبتی جهت تملک عرصه برای احداث پارکینگ ندارند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم گفت: نبود پیگیری نیز یکی دیگر از عوامل مهم در کند بودن تملک و احداث پارکینگ است و تملک اراضی برای احداث پارکینگ در مناطق مختلف شهری بسیار پایین و اندک است و عملکرد مناسبی را در این عرصه شاهد نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تملک پارکینگ به‌صورت نقدی انجام شود، فرایند احداث پارکینگ در قم باقدرت و سرعت بسیار بالایی انجام خواهد گرفت.

محرری با اشاره به کندی تملکات محور استاد فقیهی، افزود: تملکات این پروژه پس از گذشت ۱۰ سال به سرانجام نرسیده و مشکل معارضان و معوض‌ها همچنان پابرجا است.

وی گفت: تکمیل تملکات این محور در هسته مرکزی شهر و در نزدیکی حرم مطهر بار زیادی از مشکلات شهروندان را رفع می‌کند.

کد خبر 608522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.