تنها ۵۰ درصد منازل مسکونی بیمه آتش‌سوزی است

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش گفت: تنها ۵۰ درصد از منازل مسکونی در این شهر بیمه آتش‌سوزی دارد؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی در اولین فرصت، نسبت به بیمه کردن منزل خود اقدام ‌کنند.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش در شش ماهه نخست امسال، در مجموع به ۱۹۹ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر تالش در سال گذشته به ۹۳ عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند، افزود: از این تعداد عملیات ۱۳ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی، شش مورد مراکز تجاری، ۴۶ مورد ضایعات و علفزار، هفت مورد جنگل، ۱۶ مورد آتش‌سوزی خودرو و ۱۸ مورد مربوط به سایر حریق‌ها بوده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی این شهر در ۳۴ مورد نجات افراد از آسانسور، هشت مورد نجات افراد محبوس در اماکن مختلف، یک مورد گیر کردن بدن، هشت مورد امداد در تصادفات جاده‌ای، ۳۷ مورد رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک و پنج مورد سایر امدادها، خدمات ایمنی ارائه کرده است.

خورشیدی تصریح کرد: تنها ۵۰ درصد از منازل مسکونی شهر تالش دارای بیمه آتش‌سوزی است، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، در اولین فرصت نسبت به بیمه کردن منزل خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان در هنگام وقوع حوادث و آتش سوزی، آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند و در هنگام تماس با سامانه ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش، آدرس خود را دقیق اعلام کنند، تاکید کرد: رانندگان در هنگام شنیدن صدای آژیر خودروی‌های امدادی مثل آتش‌نشانی و آمبولانس، هرچه سریع‌تر مسیر را برای عبور آن‌ها باز کنند تا شاید جان انسانی نجات پیدا کند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش با ۲۵ نیروی انسانی، پنج خودروی اطفای حریق و یک تانکر آب‌رسان در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 608448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.