دستور الکاظمی برای بازداشت عاملان حمله راکتی به منطقه سبز

نخست‌وزیر عراق به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا عاملان حمله موشکی به منطقه سبز بغداد را تحت تعقیب قرار دهند و بازداشت کنند. همزمان، منابع عراقی از مجروح شدن دست کم ۱۲۲ نیروی امنیتی و ۱۱ غیرنظامی در درگیری‌های بغداد خبر دادند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مصطفی الکاظمی بر لزوم پایبندی نیروهای امنیتی به وظایف خود در حفاظت از نهادهای کشور، اموال عمومی و خصوصی و تظاهرکنندگان صلح‌جو تاکید کرد.

وی تظاهرکنندگان را به پایبندی به صلح و دستورات نیروهای امنیتی درباره مکان تظاهرات فراخواند و گفت، اوضاع امنیتی کنونی بازتاب وضعیت سیاسی کشور است.

نخست‌وزیر بار دیگر گفت‌وگو میان گروه‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران، حمایت از کشور و نهادهای آن برای ایفای وظایفشان، دور کردن شهروندان از پیامدهای کشمکش‌های سیاسی و حفظ امنیت را خواستار شد. الکاظمی همچنین بر ضرورت همکاری میان قوا تاکید کرد.

در همین راستا، مرکز رسانه امنیتی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق گزارش داد در نتیجه درگیری‌های اسف‌بار در بغداد میان معترضان و نیروهای امنیتی تعداد مجروحان به چهار افسر و ۱۱۸ نیروی امنیتی و همچنین ۱۱ شهروند رسید.

این مرکز در بیانیه‌ای همگان را به پایبندی به دستورالعمل‌های صادره از سوی سرویس‌های امنیتی ویژه فرا خواند.

کد خبر 608447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.